Hala golv-vad gör man?
Ja som sagt, vad gör man när kaninen inte vågar röra sig för golven är för hala?
I rummen kaninerna får vara i är det parkett och plastmatta. Marodör bryr sig inte ett dugg utan far omkring som vanligt men lilla Morgan är mer försiktig. Han sitter mest på nån matta, tar nåt steg ut på golvet och när han halkar backar han tillbaka till mattan igen.
Har någon haft samma bekymmer och hittat nån bra lösning?
Jag kan ju inte lägga mattor över hela golvet…Men även Morgan behöver ju få röra på sig…
Att umgås med djur är att vila sin själ
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Om de inte går lösa hela tiden kanske du kan ha en matta du rullar ut när de är ute? Alternativt ett lakan det är ju lätt att bara knöla ihop och stoppa undan.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Aldrig någonsin haft det problemet…
Mina kaniner bryr sig inte någonting. Men just när kaninerna är ute kan du väl lägga ut någon billig "skitmatta"? Trasmatta fungerar ju.
Om kaninen inte får för sig att tugga så tycker jag plastmatta är bra, alltså en sådan trasmatta. Min kanin är rumsren men ibland händer det olyckor och då kastar jag bara mattan i badkaret och sköljer av den. Köpte den på en loppis så den var inte dyr heller. Och går ju om man vill rulla ihop och ställa undan. Dock har jag satt lite matt-tejp under min, annars glider den.