Din hage!
Själv håller jag på att piffa upp hagen här hemma lite och behöver lite inspiration. Så jag tänkte att varför kan man inte slänga iväg ett fota på sin Hage? Så man kan se hur andra har sina hagar så vi får nya roliga tankar och idéer!
Så, hur ser hagarna ut hemma hos dig!? :D
I mina vanliga rasthagar har jag ingenting, kaninerna springer omkring och har kul iallafall :)
I min permanenta kärringhage så finns lite allt möjligt: stubbar, grenar, kvistar, stenar, plankor mm. Det är väldigt uppskattat!
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
håller på att bygger en men jag ska ha med kompostgaler!
Med all kärlek //Lisi
#1 rena lyxhagen för kaninerna^^
#1 vad har du för stängsel? :)
Troax =)
Solbackens kaniner
Vilka härliga kaninhagar ni har! Riktigt avis! :)
Hmmm skall man köpa gård igen tro? Ja kanske det!
Kram /Tess
Försöker ladda upp fler bilder men det verkar inte riktigt vilja… tycker inte om nya iFokus allstå :P
#1 Men hur i all världen har du lyckats kunna behålla gräset?
I alla mina stora permanenta hagar har gräset försvunnit och kvar finns enbart jord! Växer inget nytt heller
Haft så på två olika tomtar, så himla tråkigt 
Hagen är stoooor =) Sen får man inte ha för många kaniner heller. Jag har 10 som maxantal, sen blir det lätt lerigt då dom börjar gräva när gräset tar slut.
Solbackens kaniner
Så här har en hage/bur sett ut när gården i #7 var avdelad :)

En del av hagen i stallet. Finns en "bolåda", grenar, tunnel, halm och lite annat i den också.
Kompostgallerhagen :)

#14 Nej dom håller sig i hagarna :)
Bärnät? Det hade jag förr.
Såhär ser min Hage ut på vintern! :) Har just nu två sånna hära och massa andra :) Gillar dom hära stort då det både är golv,tak och väggar på så där kan dom vara utan uppsikt :)
/Elin
Medarbetare på Tävlingshundar
Blogg - http://eelliinnsaventyr.weebly.com
jag kan inte ladda upp bilder :(
#1 och 7 vad är det för staket/nät ni har gjort era hagar av? och hur stora är hagarna ungefär?
#20 kaninernas sjunde himmel ? :D
äntligen kanske det går att ladda upp bilder!
såhär såg min Hage ut i sommras. jag hade två hinder som var vanliga pinnar som jag la på två sådana där hinkar med snören som man lekte med när man var liten. och så hade hon förståss sin älskade transportbur som även fungerade som sittplats, favoritfilten vatten och mat. jag tror dock att hon saknade en tunnel för hon grävde en två meter djup i jorden :p
#24: Vilken tur att din söta lilla nin inte grävde sig ut då
Kan det vara så att kaninerna tycker att det är skönt att krypa ner i hålet och vila där nere? För det är väll svalt där?
Super bra tråd förresten
!
_Kram Evelina
_
#25 Ja min förra kanin grävde lite grann på ytan av jorden, sen la hon sig där. För jorden var sval :)
#25 jag har aldrig sett henne gräva såhär förrut, men jag tror att det är för att jorden där vi har vår sommarstuga består typ mest av sand, så det är säkert ganska lätt att gräva rätt djupt. tdigare har hon bara haft utebur med nätad botten så hon var nog överlycklig.
det konstiga är bara att när hon når grundvattned i jorden och börjar bli riktigt blöt efter sina turer ner i tunneln, ja då började hon fylla igen håler igen! :O efter bara två dagar var det precis som om ingetning hade hänt, och det hade ändå tagit henne kasnke tre veckor att gräva sig ner då djupt.
ni får bild när det går o ladda upp :))
Med all kärlek //Lisi
Jag brukar alltid se till så att det finns färska grenar i hagarna och i "fasta" hagarna som ej flyttas så brukar jag lägga in stockar (fungerar bra som hinder att hoppa över :p).
Ibland har jag rullat gamla liggunderlag till tunnlar (mycket uppskattat!) och brukar ibland lägga in lite smått och gott som jag hittar ^^
Kastanjegårdens Kaniner
#29 paradise!! :)
#30 Haha, ja den hagen är uppskattad. Den hagen tillhörde en kanin och han blev överlycklig när han ficka vara i den, han bodde i princip i den hela sommarhavlåret. Gillar när kaninerna har egna hagar men då får tyvärr intr alla såhär stora hagar då det ej finns plats till det…men några får lyxhagar ^^
Kastanjegårdens Kaniner