Kanin iFokus

Kanin

Etikettutställning
Läst 966 ggr
ica5
0

utställningar Hjälp

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

hej jag ska på min förstakanin utstälning och jag undrar om ni kan ge mig några tips? när man får tex minus poäng och vad händer under utstälningarna. Svara järna

Zvintos
0

Ett tips? är, om du inte redan gjort det, att läsa denna artikel om just utställning. Glad

ica5
0

Tack så mycketGlad det hjälper. Om kaninen inte gillar att visa tänderna får den minus för det. Jag ska ställa ut en  fransk vädur och jag har hört att dom inte brukar få så bra pöäng, varförGråter?

Och en till fråga på den tävling jag ska till så är det också en maskerad ska man då kläut kaninen?

tacksam för alla svarTungan uteGlad

Emelie
0

Nej den får inte minuspoäng om den inte vill visa tänderna.

Att franska vädurar inte brukar få bra poäng på utställningar är nog bara en myt. Precis som inom andra raser så får frassarna bra poäng om de är fina och värda poängen, och dåliga poäng om det inte är en fin kanin.

Om det är maskerad så ska du klä ut kaninen antar jag, det är ju det en maskerad är till för Tungan ute Är det något tema på maskeraden?

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

ica5
0

påskGlad så han kanske får bbli en påskkärring eller not liknande och vad bra att det nog bara var en myt. får man minus poäng om den är lite tjok? förlåt om jag undrar mycketTungan ute

Zvintos
0

#4: Ja, man får avdrag om kaninen är för tjock eller för smal.

ica5
0

om det är en fransk vädur och den väger lite mer än 6 klio får den avdrag då?

och han är lite tunn hårig i nacken och framför öronen då får han väll också avdrag då? kan man göra någonting då?

kaningodis
0

Tror du har missuppfattat ang maskeraden. Kaninen ska du inte klä ut, utan det är du själv som ska klä ut dig.

I maskeradhoppning så kan man nog klä ut hela ekipaget men  vid utställningar (Skafs utställningar) så ska du aldrig klä ut kaninen.

Vilken utstälning är det som du ska på?

Kastanjegårdens Kaniner

ica5
0

MoaE
0

#7 det är kaninen hon ska klä ut… Inte sig själv ;)

kaningodis
0

#9 Jaha, det var pet-utställning och då är det ju ingen vanlig riksutställning. För vet att någon utställning har pris till bästa utklädnad i temat Påsk men då är det inte kaninern det gäller.

Kastanjegårdens Kaniner

ica5
0

tack Gladoch om kaninen biter dommaren får man minus då? för han har nog hamnat i tonåren nu och för han har börjat bitas nu, det har aldrig gjort förut. :(

MoaE
0

#11 det är ju keldjursbedömning så biter han domaren så sänker det självklart poängen på charmfullheten.