Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 878 ggr
glitteralva
0

fråga

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

hej ska låna en kanin i sommar och vet inte så mycket. men vad har egentligen en kanin i buren är det hö eller spån typ?

LoveYourRabbit
0

Vad roligt att du ska låna en kanin! Finns jättebra atriklar om kaninskötsel både här, och en på www.dvargkaniner.ifokus.se! Sen kan du även söka på google. Man brukar ha spån och halm i kaninens bur.

Somriga hälsningar från Vilma

Uppfödning av hoppkorsningar i liten skala, Conejos Hoppkaniner ♥
Conejos Hoppkaniners blogg

"Lev livet, det visas inte i repris."
Sov gott min flicka, 27 april - 4 juni

[Ellahpella]
0

Hö är basmat "alltså att kaniner bör ha fri tillgång till det" :)

Sen kan man ha spån för att det gör att det inte blir så blött i kanines bur av allt kiss.

Halm är bra för att kaninen ska ha något att mysa och värma sig med.

KaninFlin
0

Om du har frågor kan du bara googla kaninfakta :) Hittat väldigt mycket information om kaniner via google :)

Kassy
0

# 3 Men allt med gnagarblandningar, saltsterna, kalkstenar mm är inte sant och bör inte ger om man inte har bra orsak, så man får ta det som skrivs där med en nypa salt, men visst, det finns jättemycket  bra faka också =)

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com

KaninFlin
0

Så att ni inte behöver oroa er för min framtida kanin så läser jag fakta på många ställen, och kände till det #4 sa :) Sen så brukar jag kolla med er också här på kanin.ifokus :)