Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 809 ggr
[Klorytex]
0

Tristess

Har ännu inte skaffat kabelskydd så att mina bebisar kan skutte runt i lägenheten och jag tror att dom börjar få tråkigt i buren.

Vad är det tydligaste tecknet att dom har tråkigt och vad kan jag göra som dom kan ha roligt med. Toarullar är inget intressant =)

Vore tacksam för svar

lisiberglund
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

det är att dom blir lata lägger sej och villar lite mer en vanligt kanske och att dom blir otåliga :)

ta in lite löv eller grenar utifrån det blir genast intresant med nya dofter och löv att leka i "grenar att gnaga på"  eller häng upp lite örter "godis" i tacket i buren så dom kan leka med dom och få ta ner dom själva mlir en liten utmaning som kan vara kul för kaninen!

Med all kärlek //Lisi

[Klorytex]
0

haha, dom ligger i sängen hela tiden :P löv o grenar är inte så bra idé. jag bor i öknen och de träd som finns ligger vid vägarna =/ men ska köpa örter. tack för tipset :)

lisiberglund
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

varsegod!

det kommer bli jätte bra med örter :)

Med all kärlek //Lisi

Ph77
0

Jag tog en bandyboll och stoppade den i foderhinken, småbåtar av fodret ramlar in o sen får kaninen "spela fotboll" för att få ut dem. Antar man kan göra det svårare genom att täppa till några hål.

ph77

Ph77
0

Jag har också lagt grenar (något som de vill åt) på burtaket eller längs ena kanten, då måste de pilla o sträcka sig o klättra för att nå.

ph77

Ph77
0

Många saker det blev… Att ta typ avloppsrör eller annat tunnel-liknande som de kan springa o gömma sig i. Korta bitar eller beror på hur stor buren är. Nya saker att utforska, tygbitar som är förbrukade typ en bit gammalt lakan. Då kan de bädda, gräva, bita sönder och det håller iaf min kanin sysselsatt. Ta ett blankt A4 och riv i strimlor, annorlunda och ofarligt att utforska. En lite större sten som de kan klättra upp på.

ph77