knäckebröd + äppelgrenar
Hur ofta kan man ge knäckebröd o äppelgrenar?
Just nu får mina kaniner 1 knäckebröd och 1 gren var på morgonen. Sen får dom ju självklart påfyllning av hö
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Knäckebröd ska inte alls ges ofta. Hellst inte alls då det innehåller mjöl, och spannmålsprodukter som kaninernas magar inte är gjorda för. Så skippa hellst knäckebröd. Du kan ge det som godis någon gång i månaden. Grenar ska dem ha fri tillgång tycker jag, så varje dag är super!
Okej, för dt är många som säger att det är nyttigt o innehåller mycket fibrer. Sen om det är bra att ge varje dag är ju en annan sak :)
Inte särskillt nyttigt för kaniner. Finna massa andra saker i som inte alls är bra för kaninerna. Sedan innehåller pelletsen fibrer så det räcker. Är du orolig över att dina kaniner får för lite fibrer kan du köpa en påse Oxbows pellets, där mjölet o.s.v. inte finns dessutom.
Grenar ska dom, som ni andra redan påstått, ha fri tillgång till. ;) Mina får ett halvt knäckebröd var i månaden alternativt torkat fullkornsbröd med frön och sånt i :) Men annars får dom lite morot och salladsrester nästan varje dag och fri tillgång på hö blandat med halm :)
Never judge someone. You don't know their history.
Seriously, you don't!