Nu ska jag till skolan:)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ska också till skolan, sen blir det orkester i eftermiddag = att jag kommer hem vid 6 tiden ikväll… :)
Hej vänner :)
MVH John

Yeeey, ikväll blir det PANNACOTTA! :D
Vill att Pixie klämmer ut sina bebbar nu, nu, nu!!! Matte orkar inte vänta längre! Hon går säkert och trycker på det hela bara för att reta matte…
Välkommen att besöka hemsidan: www.vassarnskaniner.weebly.com 
#3 Hey dude! Kollat nya filmen på Ninja? Galen kanin!
Kram /Tess
#4 fi fasen va gott! Skickar du hit lite med? 
#5 Åh skall du ha bäbisar? va roligt! Ja, de brukar väl vara bra på retas!
Hoppas hon trycker ut ett gäng knubbiga bäbisar!
Kram /Tess

#7Haha, skickar med mejlen! ;)
#7 Jajamen! Min rexhona ska få bebbar. Ska gå ut och kolla om de har kommit nu! *Hoppas, hoppas!*
#1 Själv har man lov :)
Ska se Top Model 15 om 20 min :)
Top Model, det ska jag också se på! :)
jag sak också se på top model! ^^
/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård
♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥
#11 Åhhh vilken underbaring!!!!
Kram /Tess
jag vill ha en kaniiin!! har blivit sjuukt kanin sjuk nu! hade en kanin förut som dött ååh jag vill ha en igen! :)<3
I Dag är det tyska prov, jätte nervös. Ni vet inte hur tidigt jag går upp den här veckans vardagar - 05:00 (!) mina syskon är i åre, alla förutom en syster, mamma och pappa, så vi är en liten familj den här veckan. Mormor och morfar som hjälper oss med hästarna är också där, så jag går upp, ger dem mat, sprider ut deras morgon hö i hagarna. Sen tar jag ur kaninerna och ger de hö och vatten (som vanligt) tar ut alla hästar. Sen kommer jag hem från skolan. Fodrar, mockar och gör i ordning för intag. Sen när de har ätit upp rider jag 2-4 hästar. Körig vecka men det är kul! Sen måste jag köpa foder åt kaninerna, 2 säckar pellets, 1 RR. En säck stampe och en carrier. Cassie har nämligen varit lös och haft spänd mage nu ett tag, vilket inte de andra kaninerna har så jag ska testa om hon blir bättre utav stampe och RR i stället för carrier och RR som de andra får. Så nu ska jag massera hennes mage. Oj vilket långt inlägg det här blev då!:)
11# Vad söt! Tittade på din blogg, unge nr 6 var så sööööt! :D
16# Mycket och göra! :)
Snart dags att ta bussen in till Örebro för veterinärbesiktning av hamster.
På torsdag flyttar hon till Norge. ^^
Lite drygt bara att jag är framme ca 50 min innan besiktningen ska göras och kliniken ligger 4 min ifrån stationen…
Får gå på stan och handla lite snabbt och se om jag kan fördriva tiden..
Fint väder!:D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
har nyss varit ute och fottat min älskade molly ni kan få se två av dem!

Med all kärlek //Lisi

sitter med min älskade Flamman i knät. På söndag blir det tävling i enköping :D
22# Ska också tävla på söndag :D Ska du tävla i VmKH? :) För det ska jag :) Kommer iaf ta med mig 3 stycken kaniner. En i lätt och två i mini :)

#23 ja jag ska tävla i VmKH :D Oh vad roligt :D Jag ska ha med mig 4 kaniner, 3 i lätt och en i mini :)
24# Kul :D Fast dom i mini förväntar jag mig inga större förväntningar, den ena och jag är fortfarande inte överens om att han ska ha sele när man ska sätta på han den men sen går det jättebra :) Fast han är fortfarande något förvirrad när man hoppar med han också.. Och den andra är en tjock hona som går upp två kilo bara av att titta på maten x) Så inga direkt superresulat förväntar jag mig av dom :)
Men han som ska hoppa lätt är riktigt duktig. Han springer på och hoppar med glädje :D Stora och luftiga språng gör han (hoppas han gör så på tävlingen också, han blir lite dirstraherad av alla lukter ibland…) :)
#25 Haha, men P då :P Håller verkligen med om att Totte är duktig! :D <33

#25 okej :) Honom jag ska hoppa mini hoppar jag mini för han slarvar så mycket i lätten. Han kan hoppa men slarvar. Och i minin har han inte riktigt den chansen att slarva på det sättet då. Dom i lätten har jag väl inga jättekrav på. Men dom kan. Ena tjejen har 2 pinnar i krok och är msv i rak så nog kan hon alltid, hon är bara lite osäker. Dom andra 2 svänger gärna ut i krok så vi får se hur det går :D
Haha, P är såååå grymt lat! Haha, ja och min kompis kom på att P och hennes kanin skulle kunna gå på ett kaninträningsläger xD <33
Ja, jag hoppade med Totte idag, han rev bara en gång för han kom för snävt på hindret.. Men han knappt med han, så fina språng han har alltså! Nu fattas bara de 2 sista lättpinnarna i rak lätt.. Tror han kommer trivas bättre i msv :) Men förhoppningsvis så tar han pinne på söndag i krok :)<333
Och vet du vad Sputte gjorde? Han kissade mig i ansiktet! Blää, vad äckligt det var XD Han har verkligen ärvt det av sin pappa, för hans pappa gjorde likadant när jag hämtade Sputte xD <33
27# Ja, min hona som ska hoppa mini hon kan hoppa lätt också men slarvar så himla mycket.. Plus att hon är för tjock, och inte vill hennes mage försvinna trots mycket bantning :/
Ååh, jag vill också att min Totte ska vara i msv! Han har en pinne i rak lätt men jag vill att han ska vara i msv för han kan hoppa det klockrent! Men förhoppningsvis så tar Totte pinne på söndag :D

Hemma!
Imorgon ska jag och en kompis åka och provrida 2 islandshästar som vi förmodligen ska bli medryttare på! :D
#28 Haha, precis som Zamina! Men tur att hon inte är så jättetjock… :D <333 Han verkar så himla duktig!
Haha, fy vad äckligt!! Likadant har Busan gjort en gång, inte alls trevligt… xD <33
Får hoppas att han tar pinne på söndag! :) <3
31# Jaa, Zamina verkar inte vara som tjocka P är xD Okej, hon kanske inte är jättetjock men inte är hon normal iaf xD<333
Haha, jaa. Jag blev helt chockad när jag helt plötsligt hade kaninpiss i ansiktet xD Och innan det hade han redan kissat mig på handen en gång.
JA, *hoppashoppas* :) <333
Igår kom Vilda hem ifrån kastreringen. Hon är fortfarande lite vimsig, och hon sitter bara mest. Tror hon har väldigt ont. Har fått i henne några tuggor banan, lite CC, vatten och smärtstillande på spruta. Inget mer på 2 dagar, och jag måste få igång henne nu annars blir det att ringa veterinären imorgon. Orolig..
Nu har jag åkt skidor i två dagar. Så skönt att va ledig från skolan =)
#33 hoppas vilda kryar på sig! Jag minns när vi kastrerade vår hon katt, hon var helt dåsig i några dagar och åt knappt och hon var verkligen en över hyperaktiv och hungrig katt i vanliga fall - vilket hon blev igen några dagar efter kastreringen
Jag bor bara ca 10 minuter från tävlingsplatsen, kanske ses då :)
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
#30 Åh isisar är så mysiga, håller tummarna för att hästarna passar er 
Har sportlov nu 
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com
Hur mycket kommer en hane som är en blandning mellan holländsk kanin/dvv väga när den är fullvuxen? båda föräldrarna är ganska små
//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus

#26 oh vad roligt :) ja det kanske vi gör :)
#35 Taack! Har fått i henne lite pellets och lite mera CC, men hon ryggar tillbaka och gör grimarser när jag sprutar in det. Verkar inte smaka så gott enligt henne. Nu har hon även kommit på att man kan spotta ut det på matte!
Är det bara jag som inte kan trycka vidare på äldre inlägg och de olika kategorierna? Jag kan bara se de på förstasidan.. Inte så kul. :(
#43 åh är de långhårig guldhamster? 
Min kanin är en vädurskorsning men har uppåtöron. Betyder inte vädur att öronen ska hänga neråt? 
#44: Mamma är långhårig, men pappa korthårig.
Vilket ungarna är ser jag inte förrän om 1 vecka ungefär. 
#45 Vissa vädurskorsningar har öronen uppåt. Har sett några renrasiga dvärgvädurar med uppåtöron också.

#45 men har inte Wille hare i sig också? Och hare är väldigt dominant, han ser ju ut som en hare väldigt mkt. Har du sett min Quil? han är ju 75 % vädur och 25 % hare, då hans mamma är 25 % hare och 75 % vädur, hans pappa är 50 50. Men han är en harkorsning, då hare är dominant :) Nanou är en vädurskorsning och hon har öronen uppe, Flamman har ett upp och ett ner. Vädurskorsningar betyder ju att det även kan vara andra raser i , vilket kan resultera till uppåtöron :)
vill sova .. men måste plugga till prov först :(
#48 Jo han har 25% hare ;)
Ska kaniner verkligen kunna prata som marsvin och vifta på svansen som en hund, eller har jag fått någon slags korsning av alla djur i min dam?
Det låter som om hon är brunstig :)
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Kolla gärna in min blogg som jag gjorde idag, hoppas på några läsare i alla fall! www.ninnalindius.blogg.se
#53 Problemet är att hon inte är det :P Hon brunstar, men fortsätter sedan att vifta på svansen och prata. Dock har hon kastrerats nu, och därefter viftar hon bara på svansen iallfall.

#37 Jo, dem är jättemysiga. :) Men tyvär blir det nog inget. :( Min kompis tyckte det var för långt, och man måste ta sig dit med bil eller så blir det krångligt med buss… Men det var perfekt förutom att det var låångt bort. :/
Dålig jag är, köpte mig en Iphone 3GS i september.
Idag köpte jag en Iphone 4. Lol.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
#45 Vädurskorsningar kan få både ståöron och hängöron. Beroende på hur mycket vädur som finns i leden, är pappan ex. rasren holländare och mamman är rasren dvärgvädur finns det större chans till ungar med ståöron än med hängöron. Har pappan däremot dvärgvädur i sig han med finns det större chans till att någon av ungarna får hängöron. :) Jag tycker det verkar som att ståöron är mer dominant än hängöron i varje fall… särskilt harar.
#57 Meh! :) Ondöigt xD Är det stor skillnad på dom eller? :P
Vad ska du göra med din gamla då? ;)

Bara jag som är beroende av Robot Unicorn Attac på FB?
#57 Sugen på att sälja den gamla? ;) Letar begagnad iphone i bra skick. Tycker du själv det är någon skillnad mellan 3gs:an och 4:an?
#59 Onödigt? jo jag vet, det är bara små skillnader, ex bättre skärmupplösning, blixt, kamera i fram, bättre batteritid.
Tycker själv att 3gsen är skönare att hålla i, men får jag en ide i huvudet så gör jag det. I detta fall så bestämde jag mig för en ny iphone. Haha.
Vet inte riktit vad jag ska göra av min "bebis", syrran får den om hon vill, tror inte hon säger nej precis. 
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
#60 Tyvärr inte :P
#61 Tror att syrran vill ha den, om inte så säljs den!
Jag har faktist ingen aning om hur 4an är, tycker 3gsen är skönare att hålla iallafall!
Lite små skillnade är det men vet att många som köpt 4an efter 3gsen har ångrat sig så vi får se hur det blir! 
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
#58 Jo tyvärr tycker jag också att kaniner som har hare i sig och uppåtöron är mer dominanta än hängöronen. Och envis som en åsna är han också ")
#64 hoppas hon inte vill ha den då
haha skämtochsido :)
Men varför köper du inte en kontant? Köpte min 4a kontant på Elgiganten, dock är de så jäkla dyra där, orkade inte beställa en från Comviq, hade varit betydligt billigare.
På Comviq.se så kan du får en 3gs för 5000 kr.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
#67 jo jag vet .. grejen är att jag inte har dem pengarna efter att ha köpt en kamera för 8000kr :P + är bunden till halebop :/ fast det kan man ju låsa upp :P tror jag
#69 Ok!
Blev lite dyrt för mig med, datorn pajjade, kameran pajjade och en hel del allt. (efter en "olycka"). Blev ny dator, kameran blev lagad och ja, ny tele nu.
Ska införskaffa en Macbook Pro snart också. De är så fina! Är jättesugen på en Ipad med, men ska lugna mig lite, prylnörd här 
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
#70 ojdå :( är någon slags konstig variant av "prylnörd" jag med .. vill ha allt men är för snål för att betala för det :P jaja kameran köpte jag ju iaf :)
Nu åker jag till Idré :D
Nu ska jag snart på bio. Lite tidigt att titta på bio klockan 11, men det får gå. Det är ju ändå premiär! Filmen jag ska se heter "Hur många lingon finns det i världen?" - Hoppas den är rolig.
#71 Jo samma här, är ganska snål när det gäller prylar, har tillfälligt en systemkamera (ca 10 000), en digital, två iphone och en dator, varv min förra dator gick sönder för några månader sen.
Fast jg är duktig, betalat det mesta själv.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Jag har mockat åt hästarna, städat i stallet hela morgonen, nu är jag inne och äter lunch. Sen ska jag ut och fixa med kaninerna - städa 6 burar, trimma Quit och städa lite runt om. Och kl. 5 är det hoppträning med Aron, vi kör numera två hoppträningar i veckan när det inte är tävling.
Gjorde en ny blogg då den andra inte funkade www.cklein.blogg.se
Så där ja.. Nu fick jag tillbaka mitt konto ;) hej på er
MVH John
Har kommit hem ifrån bion nu. Usch, den var verkligen sorglig men samtidigt jätterolig.
Den har en mycket välgjord handling, och man skäms nästan över hur isolerade vi är. Alla har en begåvning, oavsett. Det gäller bara att tämja lite på gränserna, och sattsa.
Rekommenderar verkligen denna film till alla! Den får en verkligen att hajja till, eller vad man säger :)
#78 Hej på dej!
#79 vad är det för film??=)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#80 Hur många lingon finns det i världen :)
#82 nämen gud, snacka om twoface..:)))
Så söt!
Kram /Tess

Nån som har köpt saker på Tradera? 
#84: Japp. =)
Både sålt och köpt saker via tradera.

#85 Hmm okej. Jo jag tänkte om det var så att man betalade men så får man inte hem nåt..
Men du har Nikkor af-s 55-200 VR va? :) Är det bra?
#86: Den risken finns ju, men man kan använda sig utav payson garanti som innebär att man får hem varan innan man betalar.
Japp, har ett 55-200 VR och är jättenöjd med det. ^^

Okej. :)
#84 ja jag köper en massa på tradera, ett tips?! Kolla omdömena som köparna lämnat, de säger mkt om säljaren!
Aldrig haft nått o klaga på som varken köpare eller säljare!
:)
Nu Melodifestivalen! Whiiie :)
Kram /Tess
#74 Härlig kull Ninni!
Adonis har härlig färg! Sötnötar!
Kram /Tess
#90: Ja, superhärliga är dem. ^^
En hel del otingade dock, då alla ser ut att bli korthår.
# Åh tråkigt med otingat! Det e tufft att bli av med massa ungar kanske. Min hona fick ju 15 ungar med både långhår och satin, och de var med svårt att bli av med.
:(
Kram /Tess
känns lite status att swingfly bor mindre än en kilometer ifrån mig .. heja honom nu!
#92: I och för sig är jag inte direkt orolig att inte bli av med dem. =)
Kommer ta med dem till utställningen i Kallhäll 2:a April och då lär de troligen gå åt som smör i solsken.
#94 Oki! Jo på utställning brukar det väl vara så..:)
Kram /Tess
#86 Man kan ju köra med som det Ninnih nämner i #87.
Men det finns ändå risk… för du betalar när du hämtar ut paketet och i paketet kan det lika gärna ligga ex. ett stenblock, eller en gammal bok eller vad som helst som du inte vill ha.
Min kille köpte en svets och betalade först en liten del av summan innan svetsen skickades hit, sedan betalade han resten (6000kr) när han hämtade svetsen, när han kom hem såg han att den ändå var trasig. :/

R.I.P min kompis iPhone… :(((

#96 Hmm.. okej. :/ Haha vad svårt! x)
#96: Man betalar inte när man hämtar ut det om man använder Payson garanti.
Payson garanti går till som så att man som köpare för över pengarna och payson håller då dessa hos sig, skickar ett mail till säljaren att pengar finns "sparade" och att varan ska skickas.
När man som köpare då tar emot varan har man 5 dagar (eller något sådant) på sig att kolla att varan stämmer.
Stämmer den inte skickar man tillbaka den och får tillbaka sina pengar från payson.
Stämmer varan förs pengarna istället sedan över till köparen.
#99 Jaha! Men vad smart det visste jag inte :)) Kostar det något extra? :P
#100: Nej, det kostar inget extra vad jag vet.
Dock är det upp till säljaren om denne vill erbjuda payson garanti eller inte, så det går inte alltid.
Mina kaniner har inte bajsat i buren sedan jag städade för 2 dagar sedan. Bajsar bara utomhus hela dagarna, och håller sig tills nästa morgon. Konstiga filurer det där..
Men då kanske jag inte behöver städa lika ofta. Och det är ju superbra.
Det kostar extra med payson garantin
Betalning med Paysongaranti
Gratis för säljaren
Köparen debiteras 5%. Minimum avgift 10 kr. Maximal avgift 500 kr.
men det är det värt! Har själv använt mig av det. Godkände aldrig varan skickade tillbaka, pengarna kom tillbaka till mig utan problem.
MVH John
Håller med ang. Payson garantin. Det finns ett system som fungerar precis likadant om man köper/säljer någonting på Blocket, dock heter det Internetgirot. 
#102 Haha, vilka praktiska kaniner du har!
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
#106 Ja, jag älskar mina busar. Ibland kommer dem faktiskt på smarta saker, även fast man inte kan tro det. Charlie har börjat längta efter sommaren nu. Han ligger i solstolen som står i hagen, och tittar upp i himelen.
Wiie :D Om två veckor får jag hem en till kanin :D Lääääängtar!!!
#108 Vad då för nån?
#105 vilken liten sötnos!
mammas bebis ;*
P.I.P puff.
Med all kärlek //Lisi
Känns som att det var länge sen jag skrev här - så jag gör det nu. Snart ska jag rida, men först ska jag äta, nu har det verkligen blivit ljusare på kvällarna!:)
#109 En viltblå harkorsning :)
#112 Pajaritos Jackpot eller?
Haha, ja hur visste du det? :)

Ooh ska du ha Stoja? Henne ville jag ha först men hon skulle stanna då :p Fina underbara Stoja!
#115 Ja det ska jag :D Och jag längtar asmycket! Stoja är verkligen fin :) <3
Brandlarmet gick 2 gånger i dag i min skola..
#117 haha va kul det gjorde mitt med :)) va lustigt?
Med all kärlek //Lisi
#118 haha oj! Vilken skola går du på då?:)
Bilder finns på bloggen.