kaningodis
Hej, jag tänkte baka kaningodis nu till helgen, men behöver lite recept. Kan inte alla skriva sitt bästa recept? :)

Torkade grönsaker & frukt är vad jag håller på med just nu och det älskar min kaniner!
50grader i ugnen och du kan ta alla tänkbara frukter och grönt. Jag själv har valt: Ärtor, morötter, banan och äpple och mango :)
Mvh jennie, Uppfödning av Dvärgvädur i färgerna Havana, viltblå, vit blåögd och Bourgogne. Även omplacering i mindre skala. www.jenniebreen.dinstudio.se
1# okej :) hur länge brukar det ta ungefär:)?

En halv till en hel dag beroende på vad det är för frukt :)
Mvh jennie, Uppfödning av Dvärgvädur i färgerna Havana, viltblå, vit blåögd och Bourgogne. Även omplacering i mindre skala. www.jenniebreen.dinstudio.se
okej:)
Mycker billigare och mer miljövänligt är att, istället för att torka i ugnen, trä skivad frukt/grönsaker på ett snöre och hänga upp för att torka alternativt lägga skivorna på papper och vända på dem då och då. Det tar lite längre men sparar mycket el.
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)

#5 det tar ENORMT lång tid har jag hört och det drar inte jätte mycket stöm att ha den på låg värme skulle jag tro :)
#6: Tar inte så lång tid om man skivar frukten i tunna bitar. Tar max 2 dagar för mig. Och jag tycker att det är mycket miljövänligare, drar ingen ström över huvudtaget, och blir oftast mycket bättre resultat.
Jag brukar torka morötter och äpplen på plast galler på våran tulikivi :D tar bara en dag och är miljövänligt :D
http://emmaskaninselar.blogg.se/
Så man kan bara torka grönsaker / frukt i en ung på 50grader? Hur länge ska det ligga där inne då?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#9 jag fick det tipset här för ett tagsen och man bara skivar dom och lägger in de i ungnen på 50grader och håller koll, tar ju ett tag. sen kan man lufttorka och det tar lite längre tid kan jag tänka mig.
om du vill "baka" så kan du ju alltid gör kaninkakor :)