Hur bor era kaniner?
Hur bor era kaniner?
Under vintern har mina kaniner bott i garaget i kompostgaller.
Men nu när våren börjar dyka upp så tänke jag ta vara på mina tre ute burar och även köpa en till bur åt min fjärde kanin som kommer hem i slutet av Mars.
Men ännu vet jag inte hur jag ska göra.
1 #Ha dom i ladan i ute burar?
2 #Ha dom ute och göra som ett fint litet kaninparadis i trädgården?
och andvända allt kompostgaller som rasthagar.
3 #Ha dom kvar i garaget.
Jag vet inte ! :/
Kom med tips? och bilder om hur era kaniner har det, så att man kan få lite ideér :D
Jag har några av mina ute i uteburar och några i en bod.
Skulle gärna trycka in alla i boden.
Har dock inga bilder, men har inneburar i boden tre på höjden och ute har jag en trefackare som ska bytas ut mot en 6 eller 9 fackare och en 2 fack.
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
Mina bor ute i trädgården:)
Tycker du ska flytta dina kaniner till trädgården eller ladan, det kan lätt bli lite kvavt i garage. Vet inte om ditt e det men att ha de i ladan eller trädgården e jättebra^^ Sen om du vill ha de i trädgården eller ladan får du själv bestämma vad du tycker är bäst och vad du har plats för:)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag skulle nog tycka det var skönast att ha dom i burar i ladan! :) Och ta ut dom i fina stora rasthagar i trädgården.
Jag bor i lägenhet p.g.a studier så mina kaniner bor i enkla tråkiga inomhusburar i vardagsrummet. Får kanske hem en till kanin om några månader som ska bo lös i lägenheten (eftersom han är van vid det).
Hos min mamma bor kaninerna i burar som står i stallet. Samt lös i hästboxen. Och så komer dom ut i hagar på tomten. Har även en hundgård med bur i så en kanin kan ha tillgång till bur och Hage dygnet runt och själv välja.
Hos min pojkvän bor kaninerna i inomhusbur i stallet och på dagarna springer dom i hästboxen.
Så kort sagt bor mina kaniner väldigt olika och varierat beroende på vart jag befinner mig.
Har du möjlighet att bygga i ladan skulle du kunna fixa stora boxar/burar och bara ha hagar ute, så slipper de att gå på blött underlag hela dagarna om det regnar, samt du slipper snön om du har dem kvar nästa vinter :)
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus