Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 519 ggr
[Ellahpella]
0

Hur bor era kaniner?

Hur bor era kaniner?

Under vintern har mina kaniner bott i garaget i kompostgaller.

Men nu när våren börjar dyka upp så tänke jag ta vara på mina tre ute burar och även köpa en till bur åt min fjärde kanin som kommer hem i slutet av Mars.

Men ännu vet jag inte hur jag ska göra.

1 #Ha dom i ladan i ute burar?

2 #Ha dom ute och göra som ett fint litet kaninparadis i trädgården?

och andvända allt kompostgaller som rasthagar.

3 #Ha dom kvar i garaget.

Jag vet inte ! :/

Kom med tips? och bilder om hur era kaniner har det, så att man kan få lite ideér :D

lisiberglund
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

min kanin har bott ute hela vintern (året om) det funkar super bra

tycker du ska ha dom ute där dom får frisk luft det är nog det bästa sen kan du ju ha kompostgaler och göra en utehage åt dom :)

Med all kärlek //Lisi

LinneaJohaanson
0

Jag har några av mina ute i uteburar och några i en bod. 
Skulle gärna trycka in alla i boden.
Har dock inga bilder, men har inneburar i boden tre på höjden och ute har jag en trefackare som ska bytas ut mot en 6 eller 9 fackare och en 2 fack.

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

whoareyou
0

Mina bor ute i trädgården:)

Tycker du ska flytta dina kaniner till trädgården eller ladan, det kan lätt bli lite kvavt i garage. Vet inte om ditt e det men att ha de i ladan eller trädgården e jättebra^^ Sen om du vill ha de i trädgården eller ladan får du själv bestämma vad du tycker är bäst och vad du har plats för:)

[Wera]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag skulle nog tycka det var skönast att ha dom i burar i ladan! :) Och ta ut dom i fina stora rasthagar i trädgården.

Jag bor i lägenhet p.g.a studier så mina kaniner bor i enkla tråkiga inomhusburar i vardagsrummet. Får kanske hem en till kanin om några månader som ska bo lös i lägenheten (eftersom han är van vid det).

Hos min mamma bor kaninerna i burar som står i stallet. Samt lös i hästboxen. Och så komer dom ut i hagar på tomten. Har även en hundgård med bur i så en kanin kan ha tillgång till bur och Hage dygnet runt och själv välja.

Hos min pojkvän bor kaninerna i inomhusbur i stallet och på dagarna springer dom i hästboxen.

Så kort sagt bor mina kaniner väldigt olika och varierat beroende på vart jag befinner mig.

Chieko
0

Har du möjlighet att bygga i ladan skulle du kunna fixa stora boxar/burar och bara ha hagar ute, så slipper de att gå på blött underlag hela dagarna om det regnar, samt du slipper snön om du har dem kvar nästa vinter :)

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus