svar tack
hej undrar har kaniner hö eller spån i sin bur på golvet eller vad man kan säja svar du som vet snälla!!!!!
Mina har oftast spån i botten och när det är som kallast även halm. Ibland hamnar det hö där också när hökorgen ramlar ner. När dom bodde inne hade jag alspån i burarna och det varken luktade eller dammade.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har hampaströ. Det är damm- och luktfritt och väldigt drygt. Det bästa ströt jag har provat!
Beror på om du har kaninen inne eller ute. Ute skulle jag ha sågspån i botten och massa mysig halm över, som hjälper till att hålla värmen.
Inne skulle jag använda halm, eftersom det är lättare att använda än sågspån då det också skräpar en hel del. En del kaniner kan också vara känsliga mot dammet i spånen.
sannaisaksen.blogg.se
Både inne och ute har jag Spån i botten (några cm) sedan halm på det :)
#4 Samma här. :)
~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.
På vintern har mina ett ganska tunt lager spån med mycket halm ovanpå och på sommaren har dom bara spån :)
Spån i botten och halm över är helt klart bästa kombinationen på vintern utomhus! Dock får jag bara tag i spån och hö där jag bor så det blir spån och hö över i buren istället för halm, funkar super och kainerna äter massvis av hö då, alltså nyttigt också! 
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com
jag kör på halm sommar som vinter och med lite spån under.
Testade torv en sommar men det var ingen höjdare kaninungarna drog i sig det och nån dog. sen dammarde det och kaninerna var väldigt smutsiga.
tack så mycket