Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 593 ggr
Kassy
0

Kaninförråd/fackburar

Någon som skulle kunna göra en smart lösning/ritning på fackbrurar på tre förrådsväggar, 2 st väggar är 4 m och en 3 m.

Jag har 3 kaniner i dvv-storlek som behöver en bur var (dom bor enskillt) och sedan har jag två större dvv på ca 2,5 kg som delar bur, sedan två lilla tysk vädurar som delar och två små dvv som delar. Skulle även behöva extraburar i lilla tysk vädur storlek då jag ev ska spara en/flera ungar.

Tror ni det får plats i ett och samma förråd eller måste man ha alla 3 sidorna 4m?

Någon som kan göra en ritning med mått?

Tack på förhand! Flört

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com

Kassy
0

Ingen som orkar göra en ritning åt mig? XD

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

[Wera]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hur hög är förrådet? Så man vet hur många burar i höjd man kan ha.
Jag antar att sista kortsidan där dörren är också är 3 meter?

Har bara paint på den här datorn :/ Tycker inte om att jobba med det, föredrar photoshop. Däröfr har jag ingen ritning…

Men som jag kan se det verkar det gå bra med att göra tre stora burar på vardera 4-meters vägg på ca 100x110ccm, eller också två burar på 100x100cm och en bur på 100x130cm.
Men då blir mittgången enbart 100cm bred, om man vill ha den bredare får du minska ner bredden på burarna, ex. från 100cm till 70-80cm.

Nu pratar jag om enbart en sida men man gör exakt likadant på den andra sidan.
Sedan på väggen "längst bort" på 3 meter, kan man ha två burar på 70x150cm.
Sen beroende på hur hög förrådet är kan man bygga likadana burar ovanpå. Men jag antar att du åtminstone kan ha två burar ovanpå varandra med ben på ca 30-40cm kanske? Och höjderna på burarna runt 60 och 70cm (60 till dvv, 70 till lilla tysk).

Dessa mått passar ju både till ensamma kaniner och dom som lever två och två.

Hoppas du förstår min surrande beskriving och att jag räknat ut rätt. Man kan ju ha lite hur man vill, bredare bur på 3 meters-väggen innebär ju antingen mindre mått hos burarna på 4 meters-väggarna eller färre antal burar.

Kassy
0

# 2 Gillar inte att ha särskillt breda burar, har hellre längre burar och ca 60 cm bred bara. Men tack så mycket, tror jag vet hur jag ska göra med måtten.

Tänkte göra en 2-fackare med måtten 120-150(beroende på vad som finns plats)x60x60

Och en 4-fackare med måtten 120-150(beroende på hur mycket plats som finns)x60x60

Och en 3-fackare med måtten 200x70x70

Sedan ska jag få plats med höbalar och spånbalar också + att det ska gå att få in en skottkärra på "gången" emellan kaninburarna

Någon som har en smart lösning hur man ska sprida ut burarna och allt?