flagor på öronen!
hej! nu är det så att busan har fått någon slags flagor på öronen, inte i eller under bara ovanpå.. är det någon här som vet vad det kan vara eller vad man kan göra?: )
Hm.. Ingen aning.. Har du något kort?
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
nepp men kan ta ett och lägga in snart! om det syns vill säga..
Våran innekanin fick också flagor på öronen, precis som mjäll fast bruna. Plus att han lossade päls på öronen.
Efter någon vecka började han fälla. =) så kan bero på det =)

Det kanske är dom Ninni säger, har aldrig varit med om det :)
Det kan möjligen vara Kvalster. Det är inte farligt, men smittsamt =) Om du vill vara säker kan du gå till vetrinärn och få behandlning mot det! Annars kan det helt enkelt bara vara "flagit". Min kanin hade så förut.

Tror som Myriis då min kanin fick ungefär samma symptom och veterinär sa att det var någon form utav kvalster. Vi fick nån salva som skulle smörjas i nacken varannan vecka i 1 månad. Sen försvann det.
Inte någon som hört talas om ringorm? Det flagnar, oftast på öronen tror jag.. Har haft en kanin som hade det. Det kan smitta till både människor och djur. Kommer inte ihåg så mycket det var ett tag sen..Men det flagnar nog för att de kliar sig tror jag. Var noga med att tvätta händerna ordentligt när du har hållt på med kaninen så att inte du får det. Jag skulle kontakta vet om jag var du för att vara säker på vad det är. Skickar med en bild på kaninen som hade det, kanske inte syns så bra men men..:P Kolla på örat.
alltså det är ju som inga pälslösa bitar så tror inte det är ringorm direkt.. det är mer som mjällaktigt..
Hmm, okey. Men jag skulle iafl ta kontakt med vet om jag var du. :) Hoppas det inte blir värre med ninen!
Ser i princip exakt ut som det lillsyrrans kanin hade. Ska leta på bild och lägga in senare idag, får du ser hur hans öron såg ut. =)

Min kompis kanin fick så och den hade solexem… dom fick en slava från vet. att behandla det med…
men solexem är det nog inte för hon är inne:) men jag ska testa ringa vet så får man se vad dom säger=) det kan ju gå över också om man väntar och ser nån dag men det ser inte så värst farligt ut i varje fall det är som bara lite flagor..
#11 vad gjorde din syster så det vart bättre? eller gick det över av sig själv?
#14: Vi gjorde ingenting. Det försvann så fort han började fälla. =)
jaha okej=) hoppas det bara är nått sånt!
tänkte bara meddela att det gått över nu som tur är vart lite orolig: )

Skönt :)
hihi jaa; )