Fråga om raser
Jag har två bebisar som jag inte har en aning om vad för raser dem är.
Jag skulle gissa på att den bruna är hermelin eller chinchilla och den gråa är hare.
det verkar vara problem med uppladdningen av bilder så jag klistrade in en länk :)
http://www.facebook.com/album.php?aid=3457&id=100002172660637&l=ca5861646b
Det är samma ras eller rätare sagt korsning för rasrena är dom inte kan var en korsning med dvärgvädur för öronen är så långa och stora. men kan ha fel men hare är det i alla fall inte. Hermelin ja det kan det finnas i dom men som sagt öronen är på tok för långa tycker jag.
Vill då få den brun/gråa till viltgrå och den grå/vita till chinchilla alltså i färg. Sen har dom ju vita prickar på nosen båda två det brukar vi i kanin världen kalla wienertecknad.
Jag frågade inte om färger, det har jag ingen användning för. Jag vill bara veta raserna. Men tack ändå. Den bruna är helbrun med vit nos, inte grå alls :)
De är inga raser efter som att de är korsningar (troligtvis med lite dvärgvädur efter som att öronen är stora) men de är som sagt inte renrasiga. Var kommer de ifrån?
#2 Det är som Rozza skriver med färgen, en viltgrå wienertecknad (som du kallar brun, men det heter viltgrå ändå) och en chinchilla (färgen du kallar grå, inte RASEN chinchilla dock).
#2 sorry trodde du ville veta det med måga brukar vilja veta. förlåt men den "bruna" ser ut som viltgrå. en viltgrå färgad kanin har en brunton i sin päls men också svarta toppar med grå båtten färg och vit/crem brun mage.
Jag köpte dom en liten bit ifrån där jag bor i Kuwait så dom är troligen födda här. Okej, tack för alla svar.
Jag tror det är en korsning hermelin/dvärgvädur.
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!