Kanin iFokus

Kanin

Etikettutställning
Läst 589 ggr
[_annaH]
0

Utställning

Skulle JÄTTE gärna vilja gå på utställning med min kanin. Men vet inget om utställningar osv. Så skulle någon kunna hjälpa mig hur man gör?

Han har rätt gula tassar, hur får man bort det? För har hört att det ger noll poäng eller något om kaninen har gula tassar.

Sen har han flaxande öron, typ bara när han "sover" så ligger ett öra i luften:P Är det något som påverkar utställningen?

MoaE
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Man kan få bort gult på tassarna med hjälp av lite diskmedel… Det kan behöva upprepas några gånger om tassarna är mycket gula ;) Det finns även vissa medel som kan hjälpa med detta, Gnagarboden säljer de.. ( funkar super enligt mig)  Den blir inte nollad för gula tassar men får poängavdrag och kommentar.

Ska kaninen ha hängande eller uppstående öron? förstod inte riktigt ^^

Zvintos
0

För att ställa ut sin kanin behöver man först och främst vara medlem i SKAF (Sveriges Kaninavelsföreningars Riksförbund).
Sen ska kaninen vara rastypisk också och vara korrekt märkt, antingen i örat eller med ring.
Med rastypisk menas att den bör se ut som den ras den är, eller den ras målet är (ex projektkaniner som är korsningar och har en viss ras som mål och då ställs ut för att kunna söka dispens).

Om öronen svajar lär det definitivt påverka, oavsett om kaninen ska ha hängange eller stående öron.

Rozza
0

Mitt tips? är att åka iväg och kolla på en utställning innan du själv är med det kan vara lärorikt.

Ang. gula tassar funkar det med vanlig galltvål man kan köpa på chlasolson eller om kaninen är vit eller har vita tassar funkar det med vitt hund shampo.