Lek: Din ras lista
Hej!
Härmar Brukshundsraser med den här leken.
Den går ut på att varja person skriver de 3 kaninraser den absolut inte vill ha och de 3 raser den vill ha. Motivera även varför du tycker att den rasen inte alls passar dig eller passar dig som handen i hansken. Jag gör ett exempel så blir det lättare att förstå!
"Ja tack!
Rex Jag älskar pälsen och deras storlek är perfekt för mig
Dvärgvädur rex Älskar räx pälsen och dvv temperament, en perfekt kombination enligt mig!
Thyringer Deras utseende, tycker dem är jätte snygga!
Nej tack!
Lejonhuvad kanin Gillar inte så mycket päls
Vit lant Jag har aldrig fastnat för dem bara, känns inte som "min" ras
Hermelin För små för mig och gillar inte deras utseende.
Observera att detta bara var ett exempel, det är inte vad jag tycker.
Hoppas ni förstog!
**Ja tack!
**
Belgisk jättekanin: Trevlig, mysig och nyfiken ras.
Lejonhuvad dvärgvädur & Dvärgvädur: Tar dem på samma eftersom det är samma ras fast den ena med lejonman ;) Härliga kaniner med bra temperament och bra storlek
Hermelin: Små, söta, trevliga kaniner, bra storlek.
**
Nej tack!**
Rex: Gillar inte deras utseende eller päls
Angora: För mycket pälsvård, gillar inte deras utseende mm
Teddyvädur: Inte alls min ras.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ja tack!
"hoppkorsning": Eftersom jag tävlar mkt och så, så gillar jag kaniner som är uppfödda till hoppning. Och dom flesta har sån härlig energi :) Jag gillar deras utseende, temprament och ja allt ;)
Dvärgvädur: Mysiga och bra temprament.
Lejonhuvad: Mysig päls och trevligt temprament.
Nej tack!
Rex: Gillar inte deras päls och deras utseende fastnar jag inte heller för. Helt enkelt ingen kanin för mig. Svårt att ge en förklaring varför.
Engelsk vädur: Har bara sett bilder på sånna. Men jag gillar verkligen inte deras öron.
Vit lant: Har bara sett bilder på sånna också. Men jag är inte så förtjust i kaniner med röda ögon.
Paulina Borg
Ja tack!
Lejonhuvad dvärgvädur + dvärgvädur med olika pälsar: Helt enkelt en av "mina" raser!
Rex: Älskar deras utseende liksom sötful :)
Tysk jätteschäck: Är helt kär i teckningen och så fina dom är alltså!
Nej tack!
Angora: För mycket päls enligt mig
Engelsk vädur: Tycker det ser plågsamt ut för dom med sina stora öron.
Stora/Lilla Chinchilla: Har inte fastnat för dom och att det inte är riktigt min smak..
Svårt! Finns massor med kaniner jag skulle kunna tänka mig, och många jag inte kan tänka mig också förstås.
"Ja tack!
Hermelin: Har två hermeliner, älskar rasen. Fina, små, gosiga, livliga, påhittiga, roliga m.m.
Angora: Fina, härligt temperament, roligt att kunna använda ullen, har fått för mig att jag skulle trivas med en angora helt enkelt :)
Holländare: Fina, trevliga, lite större utan att vara för stora. Min syster hade en när vi var små men kommer inte ihåg så mycket av henne, skulle vilja prova på att ha minst en sån i mitt vuxna liv.
Det finns många andra raser också jag gillar, tex Zobel, Vit lant, dvärgvädur, rex, lejonhuvad kanin och dvärgscheck.
Nej tack!
Teddyvädur: Gillar inte pälsen, för sega (finns säkert livligare också), inte min ras bara.
Stora raser och jätteraser: Pga storleken helt enkelt. Många av dessa raser är fina men jag skulle inte vilja ha en själv.
Men man ska väl aldrig säga aldrig som det heter. Rasen jag absolut inte ville ha förut var hermelin och sen fick jag ett ryck och köpte världens sötaste Knut och sen dess är jag fast ;)

Ja tack!
Vädurskorsning: Eftersom jag håller på mkt med hoppning och älskar vädurskorsningar, deras utseende och temperament och kropp
Harkorsning: Samma här, gillar deras slanka högresta kroppar och attityd
Holländsk kanin: Gillar deras utseende starkt och deras härliga temperament
Nej tack!
Engelsk Vädur: Anser helt enkelt inte att de är "friska" med sina överdrivet långa öron
Hermelin: Gillar inte att de är så små och känns inte riktigt som min ras.
Angora: För mycket päls och pälsvård för mig
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ja tack!
Harkorsningar: Älskar harkorningar, har själv en, och jag kan inte annat än att vara nöjd!
Vädurskorning: Även fast jag inte har någon vädurskorning, så älskar jag deras kroppar och sättet dom rör sig på!
Dvärgvädur: Otroligt snäll kanin, en alldeles perfekt första kanin! Jättemysiga, men kan även ha temperament!
Nej tack!
Hermelin: Har aldrig riktigt gillar hermeliner, dels för att dom är för små för mig och att jag inte gillar deras stroa ögon på något sätt.
Angora: Visst, dom är söta. Men skulle aldrig klara av all den pälsen.
Jätteraser: Gillar jag inte heller, dom skulle inte passa in på mig pågrund av att jag har hoppkaniner som jag tävlar med.
Ja Tack !
# Blandras, avlad för hoppning. För att man kan ha så mycket kul med en hoppkanin, te.x komma ut på tävlingar samt träningar.
#Rex, nej dom är kanske inte så "söta" men det är personligheten som tar över. Det är en "frän & speciell ras, ingen söt ras" har man haft en Rex själv så vet man nog vad jag pratar om, Det är underbara djur !
#Dvärgvädurer är en vacker ras, dom är väldigt snälla och omtänksamma men också väldigt smarta djur.
Nej Tack !
#Hermeliner är för små. För små öron och för stora ögon. Jo, dom är ju otroligt söta ! men jag skulle inte kunna tänka mig att ha en själv.
#Långhåriga & Små raser - Nej, jag föredrar lite större raser men kortare päls. På långhåriga kaniner fastnar det så mycket bajs och mat i pälsen. Tycker inte om dom raserna för i övrigt heller, vet inte varför, tyvärr.
#Jätteraser är trevliga , men för stora.
Ja Tack!
Fransk vädur - stora, keliga och otroligt lugna och tålmodiga.
Holländsk kanin - snäll och go ras i lagom storlek och dessutom med en av världens vackraste teckningar ;)
Sista blir riktigt svår… Finns alldeles för många raser jag vill ha… Men jag får väl låta slumpen välja en sista av de raser jag vill ha ;)
Mecklenburger scheck - Ovanlig ras, som verkar trevlig. Manteltecknade kaniner är så fint, och denna ras verkar ha precis rätt storlek enligt mig.
Nej Tack!
Hermelin - För små och för vanliga…
Rödögda kaniner (Vit lant, Rysk kanin, Califonian, New Zeeland White och alla andra rödögda kaniner…)- Jag tycker inte alls om röda ögon, och helvita kaniner över huvud taget faller inte mig i smaken…
Beige - tycker inte om färgen….
// Matilda
Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Fransk vädur i främst chinchilla samt mantel.
Satin
Ja tack!
Hollänsk kanin - För att de är helt underbara och otroligt fina!
Hermelin - Små, söta och speciella :)
Cashmere vädur / f.d Dvärgvädur fuch - Mysiga och hel söta fluff :) Gillar verkligen att de är fluffiga på kroppen men inte på öron eller huvud så man kan se hela kaninens huvud och inte är helt överfluffiga :)
och många fler men där var tre iallafall :)
Nej tack!
Rödögda kaniner - Har aldrig riktigt gilllat dem och tycker inte det passar på de kaniner som jag skulle vilja ha.
Angora - Pälsen spelar ingen roll för mig men är något med deras utseende jag stör mig på.
Engelsk vädur - Vilka öron! Nej jag tycker de är helt fel kroppsligt uppbyggda för att kunna passa mig.
Ja tack!
Dvärgvädur: Perfekt "allround" ras, lämplig storlek i alla sorts färrger/teckningar. Trevligt temperament.
Hermelin: Små och söta, älskar deras korta öron och trubbiga nos.
Teddyvädur: Så lugna och fluffiga!
Nej tack!
Vit lant: Fula helt enkelt… inte alls min typ.
Dvärghare: Alldeles för "spinkiga"/slanka och deras temperament är inte något jag gillar.
De vanliga korsningarna över huvudtaget: Gillar för det mesta inte deras fula utséenden - det finns fina korsningar dock! Men tycker om rasrena för det mesta :) Eftersom jag föredrar hängandes öron med runda huvuden eller också ståöron som är väldigt korta! Det brukar inte korsningar ha…
Ja tack!
Lejonhuvad dvärgvädur & dvärgvädur: Helt galet trevliga och mysiga. Perfekt ras som passar de flesta.
Teddyvädur: Underbart söta med massa fluffig päls. Lugna och genomsnälla.
Holländsk kanin: Lagom stora och verkar ha ett riktigt drömtemperament!
Nej tack!
Hermelin: Känns så små och "förskräckta", många verkar vara lite väl sprattliga.
Dvärghare: Samma som hermelin..
Vit lant: Faller mig inte riktigt i smaken på grund av utséendet.
Ja tack!
Lejonhuvad kanin - Underbara personligheter, lagam mycket päslvård, pigga och glada kaniner!
Hermelin - Små, söta kaniner, pigga och roliga personligheter.
Holländs kanin - Snygga, jätte härliga personligheter.
Nej tack!
Engelsk vädur - Gillar inte öronen
Teddyvädur - De känns så "slöa" inte min typ av kanin helt enkelt.
Satin Angora - För mycket pälsvård och samma som ovan, känns något "slöa" och stilla, i alla fall dem jag mött.
Ja tack!
Lejonhuvad kanin - Underbara personligheter, lagam mycket päslvård, pigga och glada kaniner!
Hermelin - Små, söta kaniner, pigga och roliga personligheter.
Holländs kanin - Snygga, jätte härliga personligheter.
Nej tack!
Engelsk vädur - Gillar inte öronen
Teddyvädur - De känns så "slöa" inte min typ av kanin helt enkelt.
Satin Angora - För mycket pälsvård och samma som ovan, känns något "slöa" och stilla, i alla fall dem jag mött.
Ja tack!
Holländsk kanin - otroligt vackra, fina, sunda, underbart temperament, lagom storlek; vill ha, helt enkelt ;)
Hermelin - har fastnat för rasen då hermelinen jag hade var så otroligt speciell (hade nog mer med individen att göra men iaf).
Gotlandskanin - verkar vara en trevlig & mångsidig ras :)
Nej tack!
Teddyvädur - har haft, underbar individ (saknar honom något otroligt) men aldrig mer. Osundaste 'rasen' jag någonsin stött på.
Engelsk vädur - öronen. Sådan Avel vill jag helt enkelt inte stödja, och jag tvivlar på att kaniner med så långa öron kan leva fullt normala liv.
Belgisk hare - extremt utseende -> bristande temperament. Det är iaf min generella uppfattning om rasen.
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
Ja tack!
Lejonhuvad kanin - Älskar allt med dem. Utseendet, temperamentet. Gillar pälsvården, och att det är en ras i utveckling.
Dvärgvädur - Trevliga kaniner, gulligt muffigt utseende.
Lilla tysk vädur - SNYGGA! Lagom stora, trevliga.
Nej tack!
Vit lant - Tråkiga helt enkelt. Inget som väcker mitt intresse.
Alaska - Samma som ovan
Dvärghare - Tråkigt temperament. Dock snygga.
Ja tack!
Belgisk hare - Världens underbaraste ras
Hoppkorsningarna/harkorsningarna - personliga och underbara
Franskvädur - som kel kanin, inte hoppkanin såklart :P
Nej Tack!
Lejon kanin - Usch nej inget alls jag gillar
Teddyvädur - Samma som lejon
Engelskvädur - aldrig, gillar inte öronen.

Ja tack: Lejon: älskar dom! Underbar päls och lagom stor Hermelin: lagom storlek, så söta öron! Holländsk kanin: gillar teckningen på dom! Nej tack: Belgisk jätte: alldeles för stor för mig! Angora: för mycket päls för mig! Belgisk hare: tycker dom verkar för "spralliga" för mig!
**Ja tack!
**(förutom de raserna jag har)
Japaner Vackra! Älskar teckningen och vill gärna anta utmaningen att föda upp dem i framtiden…
Belgisk jätte Söta och goa med rätt hantering. Helt klart en ras jag skulle kunna tänka mig
L:a tysk Lagom stora vädurar!
Nej tack!
Dvärghare Temperamentet e helt enkelt för livligt
Dvärgvädur Kort sagt, inte min ras ;) Gillar inte rasen för de är allt för stora för standarden och dessutom många flax öron… Snygga dvv e dock OK
Vit lant tråkigare kanin får man leta efter ;)
**Ja tack!
**
Lejonhuvad kanin- Gillar deras utseende, och deras temprament som kan bli en utmaning, gillar storleken och att det är fart i dom.
Hollänsk kanin- Världens vackraste ras enligt mig. Gillar storleken, teckningen, och deras goa temprament!
Hermelin- Gillar deras öron, och runda små anskiten. Och kan vara en utmaning med dom med som lejonkaniner.
Nej tack!
Därgvädur- Gillar min dvv som jag har nu, men igentligen ingen ras för mig. ingen utmaning, för lugna, och gillar igentligen inte hängöron.
Hare- inte min ras helt enkelt.
Korsningar- Har aldrig gillat korsningar. tycker inte dom är fina, och förknippar kosrningar med oseriöst.
(på bilden, min Lejonhuvade kanin Dagis)
Ja tack:
Holländsk kanin - obeskrivligt underbara och vackra! Speciellt de japantecknade.
Japaner - det finns inget som är vackrare än en vältecknad japan!
Rhinsk scheck - vackra!
Nej tack:
Korsningar. Främst lejonkorsningar.
Engelsk vädur.
Dvärghare.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Ja tack!
Holländska kaniner - Otroligt fina och älskar deras coola teckning. Grymt mysiga och sociala, älskar denna vackra ras <3 Har en svart härhemma :)
Dvärgvädurar - Riktigt fina och så himla mysiga! Färgerna blå, viltgrå, viltgul och siames är favvo hos mig :)
Lejonhuvad - Helt underbara! Mitt lejon är dock ingen kelgris men älskar deras mysiga tjocka päls och dom är så grymt söta!
Nej tack!
Rödögda kaniner överhuvudtaget - Har haft en rödögd när jag var liten men men.. Rödögda kaniner ser oftast ut som om de blöder ur ögonen. Tycker det ser otroligt läskigt ut! Inte min ras.
Engelsk vädur - Blää.. För mycket öron. De är ju i vägen?
Angora - Fy, ser ut som ett enda pälstrassel. Skulle aldrig klara av pälsen. Långhåriga kaniner är oftast söta och populära, men angora? Något överdrivet mycket päls..? :)
Ja tack! (skriver inte de raser jag har)
Holländare - Underbart temperament och jätte fina!
Japaner - Verkligen snygga!
Franskvädur - Så härligt temperament och lite större så verkligen något att gosa med!
Nej tack!
Engelsk vädur - Gillar inte alls öronen! De kliver ju typ på dom..
Dvärghare - Dom verkar så sprattliga..
Vit lant - Ser inget speciellt i de.. Verkar ganska tråkiga…
Ja tack!
Hoppkorsningar - Kanske lite fusk eftersom jag redan har en men tycker dem är så underbara! Så sociala, personliga och så stabilt psyke.
Belgisk Jätte - Tycker det verkar som en trevlig ras! Skulle absolut kunna tänka mig ha en BJ frigående i hemmet när man blir äldre.
Holländare - verkar vara riktigt trevliga kaniner och dem är väldigt fina!
Nej tack!
Rödögda kaniner - håller med någon här över om att dem nästan ser ut som om dom blöder ur ögonen. Inte min stil :P
Angora - kort och gott, för mycket päls.
Dvärghare - tycker dem verkar för .. spattiga? haha, svårt att förklara men livliga typ