(K) Kaninunge
Hej! :D Nu är det snart dags att köpa en till kanin för mig! :D Söker en unge i nån av raserna:
Dvärgvädur
Rex Dvärgvädur
Eller möjligtvis hermelin
Kön: Hona! :)
Färg spelar ingen roll men helst inte madagaskar eller nån form av mantelteckning! ;) Wienerteckning går bra!
Ska helst finnas i Norrbotten. :) Och jag skulle gärna vilja se föräldrarna och så! :)
Tack i förhand! :)
Jag har en kull med dvärgvädurar som bär på rex nu. Havana, svart och egern. Finns i Uppsala, men transport går att ordna! www.dragongarden.tk
Synd att det inte var harkorsningar du var ute efter ;) Har nämligen 3 finfina honor kvar ur kullen, efter hoppföräldrar :)
Vi kör ofta upp till västerbotten där hela drösen av släkt bor, så lev. är inga problem ;)
Lycka till att hitta kaninbebis! :D
#1 Okej, ska kolla in din sida nu ;D
#2 Okej vad synd..
Om du väntar till våren får jag en kull med dvärgvädur rex wienertecknat 
kazzi@live.se - om du vill veta mer :P
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com
Här finns det Lejonhuvade kaninungar, wienertecknade i olika färger. Alla med mycket vitt, och blå ögon. Även en vit blåögd, svart och havana. Finns i Pajala.
Men antar att det inte är intressant? De är leveransklara nu i helgen.
Kolla gärna: http://www.isvindskaniner.se/
#4 Okej! :)
#5 Tyvärr så ska jag vänta med långhåriga kaniner ett tag! ;)
Jag kanske har någon kull du kan vara intresserad av unge ifrån? :)
Välkommen att besöka hemsidan: www.vassarnskaniner.weebly.com 
Förresten vart bor du TS? Jag bor i Gävleborg, men transport brukar lösa sig 
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com
Äh, såg ju nu att du ville ha en hona… Då finns det bara en zobel blå wienertecknad, en otter svart wienertecknad, och en genommysig mörk zobel brun unghona. Den senare kan absolut rekommenderas som kelis, hon är orädd och framåt. Gillar at leka med mina kattungar. 
#7 Ska kolla hemsidan ;)
#8 utanför Luleå ;)
#6 Min zobelhona är inte särskilt långhårig. Behöver ingen pälsvård, om det är den du är rädd för. :)
Vart bor du? Kan tipsa om en uppfödare i närheten :)
Äh, jag såg ju nu att du bor i Luleå
Kanske det kan finnas något av intresse här? http://www.meissners.se/
Hon har inga som är leveransklara nu, men det föds kullar snart.
#11 Det är tiden till pälsvård jag är mest orolig för ;) Har ju min dubbelmanade lejon som kräver ganska mycke pälsvård ;)
#12 Okej! :D
Skriver samma sak här som på dvärgkaniner.ifokus ;)
Min hane lånas ut till PARNING den 26 feb.
Det blir en kull mellan min Nisse, mantelt. viltgrå dvv och Lucy, rex dvv. Ungarna kommer bli dvärgvädurar med rexanlag.
Nisse, som jag äger, är den underbaraste kaninen på jorden. Tamare kan man inte bli.
Ungar som är utställningsbara och ska ställas ut säljs med stamtavla då hon som lånar Nisse är uppfödare.
Ungarna kommer dock finnas i Stockholms området "/ Maila mig h-malm@hotmail.com om du är intresserad så kan du få mer info och mailadress till hon som kommer ha ungarna =)
#0 Jag har dvärghare/hermelinkorsningar på gång(föds om ca 2 v)
och ev. blir någon över av mina nu lev. klara rexpälsade hermeliner också då de som bokat dem ej hör av sig! Transport till Umeå kan ske!
Jag bor i Östersund! Pm:a vid intresse; har trådar om dem här på iFokus, se ungar och avel och kullplanering!
#15 okej! :D Ska kolla ;)
Just nu måste jag bara säga att jag verkligen har fastnat för dvv rex. Så söker en dvv rex i en Godkänd färg? som går att ställa ut! :) Hona helst :)
Och ska såklart ha stamtavla och vara öronmärkt/ringmärkt ;)
Nu så har jag mejlat till en uppfödare och om ungen jag frågade fanns tingningsbar finns det så blir det en isabella-färgad dvärgvädur (rexbärare) en lite hona :D
Fast nu lutar det lite åt en svart hona från samma uppfödare fast ur en annan kull! :)
Tråden kan låsas nu! ;)