Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 2083 ggr
KaninPiggelin
0

Selstorleks problem :/

Jag har just nu en small bogsele till två av mina kaniner.

På den ena kaninen så har hon på sista hålet och min andra kanin så går det precis på sista hålet då hon är lite rund :P

Frågan är nu om jag ska köpa en medium till dom istället?

(Nu har dom ju dock vinterpäls och får lite mer mat nu på vintern då det är kallt.)

Men jag tänkte också på ifall det kanske blir för stort i halsen om dom har medium, eller är halsen lika stor i medium och small, fast bara olika längd på magbandet?

/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

[Fruktiz]
0

Om banden är i strl M är i bra längd, fast det är för få hål kan du använda en håltång (eller vad det nu heter) och ta egna hål där det behövs! Glad

KaninPiggelin
0

oki! :)

Jag kom nu på att det går ju att ändra storleken på "halsen" :P
så nu har jag beställt medium till båda! ;D

[Fruktiz]
0

Hoppas selarna kommmer passa! :)

Sussii92
0

Tror säkert en medium skulle passa :) Om så inte är fallet så har vissa butiker storleken "smallmedium S/M" och i vissa kan man specialbeställa efter kaninen själv :)

[Ellahpella]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Säger som #4 , på te.x rabb-it finns det "Small/Medium" alltså en blandning. Även om Medium i själva värket inte är stort. Min Löwen blandning med lite Rex i sig har Medium och han är en  mycket liten kanin. Men S/M är nog det bästa för dig tror jag :-)

KaninPiggelin
0

om nu M blir för stort så har vi tänk göra fler hål på selen :)

Workingdog
0

#6 det blir nog bra :) Vad är dina kaniner för raser?:)

Min lejonhuvade kanin har small, mina vädurskorsningar och min harkorsning har medium :)

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

KaninPiggelin
0

Korsningar mellan hermelin och lejonhuvad löwen (dom är väldigt stora för att vara hermelin) och en lite kanin som jag tror är hermelin/dvärg liknande :)

KaninPiggelin
0

Korsningar mellan hermelin och lejonhuvad löwen (dom är väldigt stora för att vara hermelin) och en lite kanin som jag tror är hermelin/dvärg liknande :)

[bebba]
0

Min hermelin/Lejon har medium (även fast small går på) men även hon är stor för att vara korsning med hermelin.

Fridaaaa
0

#9 Lejonhuvad kanin heter det :)
Korsningar kan bli större än vad "ursprungsraserna" i kaninen är :) Man vet aldrig med korsningar hehe :)

Min lejonhuvad kanin / lejonhuvad ddv har small medans dottern till han har medium :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

KaninPiggelin
0

#11 ok ;)