Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1081 ggr
FruMolin
0

Kostnad kastrering?

Hej!

Ni som har kastrerat Era hanar får väldigt, väldigt gärna berätta hur mycket det kostade!                                                                    Vi har kanske hittat en liten killkompis till vår hona som vi ska kastrera, men jag har hört att det är dyrast i hela Sverige här i Östersund… Inte alltför roligt!                                                     För en vanlig rutinundersökning på kanin här får vi betala 500 kr. Är det standardpris eller är de ovanligt dyra?

Celia
0

960:- (men jag minns inte om det var före eller efter rabatt hos vår vet.). Detta var för flera år sedan… Det kostade mer att kastrera honom än att kastrera en hankatt trots att vi har 20% rabatt på kliniken.

Mvh, Cecilia (som ramlade in här av en tillfällighet) :)

Zvintos
0

Här i lille smedjebacken (södra dalarna) kostar det 580kr att kastrera en hane. =)

Noa-Nisse
0

för en en rutinundersökning här kostar det 50 kr.. är du säker på att det verkligen var 500 kr?! :P isf är det jätte dyrt tycker jag!! men det är kanske på ett stort djursjukhus? =)

Medarbetare på Hundar.ifokus

FruMolin
0

50 kr?! Hur kan de tjäna något på det?                                        Här kostade det 250 kr när vi fick henne för hon hade skabb då. Veterinären kom in och tittade i pälsen, konstaterade att det var skabb och gick. Sedan kom en skötare in och visade hur medicinen skulle tas. Det gick på 250 kr, men då tror jag medicinen ingick.

Sen när hon tappade balanssinnet så gjorde veterinären en undersökning. Eller egentligen bara tittade på henne och i hennes öron och mun och det kostade 500. Sen så kostade medicinen 300 kr till. Det var svindyrt, men jag förstår inte hur de ens kan tjäna något på att ta 50 kr! Somliga har tur!! =)

myriis
0

Här är det 450 för en rutinkoll.

Frida-L
0

Här var det 270:- för friskkontroll. (Vet. i Vaxholm har börjat ge mig rabatt nu eftersom jag är där så ofta :P

FruMolin
0

Låter som att de ändå är ganska dyra här uppe…

Men är det verkligen ingen som har kastrerat sin kanin?

Noa-Nisse
0

men det är kanske för att det bara är en liten vetrinärpraktik! som när veterinären skulle klippa skalmans tänder så kostade det bara 50 kr, då tog han inte ens betalt för rutinkollen..

Medarbetare på Hundar.ifokus

Jojsan
0

min kompis har kastrerat sin hane, det kostade 700…

Mymlan
0

Våran veterinär här tar ca 400:- för kastrera hankanin.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Taci
0

Här kostar det 600 .. :P

FruMolin
0

Oj!! Det var inte mycket! Ska bli väldigt spännande imorgon när jag ringer och frågar här på djursjukhuset!

Celia
0

Glömde att skriva att jag bor i Skåne, ni kanske befinner er på helt andra platser i landet. Det verkar vara stora variationer, så det kan vara all idé att ringa runt. Vår vet. tar egentligen bara emot hundar och katter (sen tar han vår kanin och papegoja för att vi har gått där sedan 1994) :)

Lycka till med att få bra pris hos någon bra *håller tummarna*

KajsaM
0

Min vet. tog inte emot kaniner för kastering därför han ville inte riskera kaninens liv. Jag tycker det är bra gjort av han att säga det. Så jag kommer måste fara till Gammel stan eller Öjebyn :)