Lekstuga + hage
Hejsan. Jag hade tänkt flytta ut min kanin till lekstugan i sommar.. men saken är den att, det kommer in rätt mycket kryp. Spindlar osv.. kan detta vara farligt för henne? Det går ju inte direkt att undgå. Och sen så ska jag bygga till en Hage och funderar på vad det bästa "nätet" är.
Vore tacksam för svar :)

Hejsan, min Gizmo bor i lekstugan och det går hur bra som helst! Visst, det kommer in en del spindlar med det går ju varken att undvika när kaninen bor i en utebur eller i det vilda. Som utehage har jag både ett väldigt starkt nät som sitter fast med järnpinnar i marken och kompostgaller. Vet inte vad det är för slags nät, men finns nog att köpa på t.ex. Jula.
Tänk på att det kan bli dålig luft och väldigt tätt i en lekstuga, det blir också väldigt varm om den står i ett soligt läge. Jag har därför tagit bort ett fönster i min lekstuga och istället satt dit en vanlig burdörr, sån som man har till uteburar. Gizmo även ut och in genom fönstret och det funkar jättebra.
Lycka till!

Som nät skulle jag använda först kompostgaller och sedan på kompostgallret riktigt kaninnät!Annars kan dom försöka ta sig igenom kompostgallret, tänk på att du måste ha tak på rasthagen oxå;P
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

Hampus bor också i lekstugan ;) Minknät skulle jag rekomendera :)
#1: Okej, skönt att höra att det funkar bra. :) Jovisst, spindlar kan man ju inte undvika. Att det blir väldigt kvavt där inne har jag också tänkt på mycket. Och jag funderar också på att sätta nät på fönstret. Men då blir det ju snö där inne på vintern.. (tror inte jag ska ha henne ute då)
Får fundera lite mer på hur jag ska göra. Hon kommer ha tillgång till sin Hage hela dagarna. Dörren ska stå öppen, fast på kvällen stängs den.
#2: Jo, tak bör man kanske ha. Måste bara fråga, har ni andra också det?
#3: Jaså, minknät? Antar att det är rätt starkt 

Nej, jag har inte tak på mina raskthagar :)