Fastnar bajs
I rumpan på Hanna hermelin.. Kan hon behöva mer fibrer eller vad beror detta på?
Ser ej ut att vara diarre utan mer fasta kulor kanske ngt ngt lösare.
Man kanske ej ska blöta ner kanin men nu tvättade vi av rumpan med vatten och schampoo. Kisseriet var även det svullet men kan bero på det suttit fast bajs.
Finns det nå bra foder som ger mer fibrer?
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
ja tror inte det är bra att använda shampoo…

Hö gör bajset fastare!
#1 Nu gjorde jag det, för var tvungen få bort bajset och få pälsen ren. Sedan ville jag ha svar på om hon behöver mer fibrer än ang schampoo. Har ingen vana att bada kaniner och gör inte det. Men man måste ju kunna få tvätta av inkletat bajs och anser det ej blir rent av bara vatten.
#3 ok, men det går att få bort bajset med ljummet vatten bara :) vet inte om hon behöver mer fibrer… förstod att du inte brukar duscha/bada din kanin… det är nog inte många som brukar det… ^^
#2 hon är ingen stor ätare av hö så hur får man henne att äta mer hö?

Min kanin fick oxå det.. bajs plupparna var lite lösare.. men nu är dom fasta igen.. Jag gav henne bara hö, vatten och lite pellets..

#5 Det är nog därför hon får lösare bajs som fastnar. Ge massor med hö och låt henne ha fri tillgång till det hela tiden!
#7 Hon har alltid fri tillgång till det, det har alla mina kaniner och marsvin.. De får massor och man får slänga massor av hö..