Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 4658 ggr
[_annaH]
0

Intresse?

Har nu funderingar på om ja ska lämna bort min hona. Enda sen jag fick henne har hon vart "agressiv", rent utav sagt omöjlig att hantera. O jag känner att jag kan inte ta hand om henne, har försökt få henne lugn enda sen jag fick henne. Men har inte sett några förbättnigar utan det blir bara värre. Och vi är fler som har tagit hand om henne men inget händer.. Jag vill att hon kommer till ett hem där någon är van vid att hantera henne. Vill verkligen ha kvar henne :( Men det är för hennes eget bästa.

Hon är dvärgvädur o heter Pepsi. Så om någon vill ta hand om henne maila mig på anna_marenic@hotmail.com

Obs! Inget är 100% säkert än.

[Kaninlycka]
0

Har ni kastrerat henne? Om inte så kan det göra underverk. Kan också vara bra att kolla henne hos veterinär så hon inte har någon sjukdom eller skada som gör henne arg.

eamy
0

nej sälj henne inte!

min kompis var med om samma sak… hennes pappa köpte en kanin i djuraffären hon var 6 månader, så rätt gammal,  första månaden var hon snäll, sen hände något hon blev aggresiv JÄTTE aggresiv attackerade min kompis händer och armar, man  kunde inte göra speciellt mycket med henne, Min kompis ville sälja henne eller avliva henne för att hon var så extremt elak.

sen så råkade hon komma in hos hennes han kanin hon hade , ingen skillnad på dom första 2 veckorna sen dom andra 2 veckorna började hon bli lugnare hon började boa, min kompis tänkte inte någon speciellt på det, sen så låg det ungar i boet och det hade blivit en tjuv PARNING när dom hade lyckats träffas :)

tack vare det har hon kvar sin kanin idag, och hennes kanin är heeelt underbar suuper mysig en jätte fin och trevlig kanin :D

så jag kan rekommendera dig innan du säljer/skänker henne  antingen parar du henne eller så kastrerar du henne :D

men skänk inte bort henne innan du har provat :D

[Bolten]
0

#2 det kan ju bara varit tonåren som hon han komma ur medans hon fick ungarna?

Jag rekomenderar inte att para henne. Avvakta istället och se om de blir bättre eller kastrera henne :)

Kickan90
0

Man ska ALDRIG avla på en aggressiv kanin sånt går oftast i arv.
Inte roligt om folk ringer och klagar på att deras kaninunge har blivit agressiv osv, nej det är bättre att kastrera honan isåfall.

Men inte ens kastrering är 100% säkert, det är olika.

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

eamy
0

#3 nja tror inte det för honan var drygt 1 år när hon lyckades buffla sin in till hanen, och hon hade hållt på så från 6-7 månaders ålder till 12 månaders ålder i sånnafall… men man vet ju aldrig men tror inte riktigt det :)

#4 känns lite som att du syftar på mitt inlägg :P  men min kompis kaninungar blev som vilka kaniner som hellst, jag har en hemma hos mig just nu en helt underbar liten krabat :) sen har hon en hemma hos sig också samma där aldrig haft problem med aggrisivitet :) …  men somsagt det är ju olika från kanin till kanin, men med honor så är det nästan snällast att kastrera dom om man endå inte ska  ta någon kull på den :)

[Bolten]
0

#5 När de är i tonåren kan ju dock skifta, låter väldigt skumt att hon blev super snäll bara sådär ifall de inte är tonåren. 
Och säger samma sak som #4 man ska aldrig avla på en agressiv kanin. Även ifall den du har är snäll, så hade de lika gärna kunnat bli en super agressiv kanin, hur kul hade de varit o få en kull med agressiva kaniner?

Usch nej, TS ta ingen kull på din hona för att försöka få henne sluta vara agressiv.

Lycka till föresten ;)

Kickan90
0

#5 riktade mig mot alla som läser eller tänker så.
en kanin som är aggressiv ska man aldrig avla på, det vet ju varenda en som avlar.
tycker att det är oseriöst att avla på föräldrar som inte har bra mentalitet, visst så var detta en oplanerad PARNING men ändå.

tror att många uppfödare håller med mig om detta, att det är onödigt att chansa.

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

[Becca-]
0

Vart ifrån köpte du henne?

Peak303
0

Jag hade oxå en otroligt agressiv kanin innan. Vi fick henne av en familj där det var en 5 åring som ägde henne. De ville inte ha kvar henne då hon hade börjat bita 5 åringen, men vem ger en kanin till en 5 åring igentligen!? Obestämd

Men min syster ville så klart ha henne och hon klarade inte av henne. så jag fick henne 1 år senare (då hon var ca 2år). Men efter mycket "träning" osv tog väll mig ca 1 år att få henne att förstå att jag inte var farlig. Jag tog på mig en motorcykelhanske(för att inte bli biten) och tog tag över nacken på henne och tryckte ner henne lite lätt över nacken och då hon gav efter, efter många om och men.

Så sälj inte kaninen utan försök ta kontroll elr vad man säger. När Ida(min kanin) väl förstod att jag inte var farlig blev hon världens underbaraste. Man kunde sitta och kela med henne osv. Som man inte kunde göra innan.

Så försök att få henne till att förstå att det inte hjälper att vara agressiv, innan du bestämmer vad du ska göra med henne. Glad

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Kaninhopp
0

Tycker inte du ska sälja henne!

Jag har en hona hemma som var jätte aggresiv förut! Hon attackerades och så fort man tog in handen i buren så morrade hon och attackerades och ja, allt! Men så sterileserade vi henne och hon blev världens snällaste. Det kostade runt 800kr :)

[_annaH]
0

#8 Från en privat person.. Har mailat o ringt flera gånger men får inget svar av dom….

Får nog kastrera henne och se hur de går :)