Överviktig eller inte??
Min hane väger 1,9 och är lejondvv, enligt veterinären så e han normalviktig, och kan gå upp till 2,5 utan att vara för fet. Jag blev chockad när jag hörde detta, men han ska tydligen vara lite större i kroppen än en vanlig lejondvv. Tänkte bara jag skulle slänga upp ett inlägg för säkerhets skull :) Tacksam för hjälp :) Min pojkvänn som e med på bilden men bästa bilden jag har på busungen som inte kan sitta still :P
kramar från Emma och Chewie 
Svårt att bedöma enbart på bild.
Hur känns han?
Om han känns lagom så är han antagligen det.
Att gå efter vikt går inte alltid, då det kan variera oerhört.
Har haft dvärgvädurar som vägt allt ifrån 1,2kg till 2,4kg och samtliga har legat bra i hull, bara olika stora helt enkelt.
Bästa är att känna över ryggen och över backen känns han kantig är han antagligen för tunn och känns han lite gran är det normalt är han väldigt fet syns det. Man ska inte kunna känna rebenen och man kan känna kotorna på baken något svakt då är han i normal hull enligt mig. Heldre för fet en försmal brukar jag säga.
Eftersom veterinären kände igenom och inte kände fettbildningar, så tror jag de e bra, men han har ju lite innåtbuktande mage och har lite hull så han inte känns helt benig iaf, han har ju så mycket päls så svårt se med :P jag tycker han känns bättre nu än han gjorde när han vägde 1,4 iaf :) då var det mycket kantigare på honom :)
kramar från Emma och Chewie