Löwen i Skellefteå
Jag & min kompis ska eventuellt få köpa två kaniner tillsammans och ifall det går igenom så vill vi ha teddylöwen/löwen-honor, gärna ur samma kull & lika gamla. Bor i Skellefteå. Någon som har några tips? eller rent av ska sälja? :)
Cis.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Hejsan, är sjäv en Norrbottning ;) Kolla bland sajtens länkar där finns några uppfödare från Norrbotten :)
Vill bara påpeka att många kaniner trivs bättre ensamma =) I det vilda lever dem i kolonier, dvs. en och en. Därför är det inte naturligt för dem att bo tillsammans. Jag strävar personligen efter att kaninen ska få ha det så naturligt som möjligt =)

Instämmer med Myriis ^^,

Vi kommer att ha dem i olika burar om det är så ni menar? :)
www.frihetenskaniner.se

#4 Dom trodde nog att ni skulle ha dom i samma bur :)

Jo, jag formulerade det nog lite dåligt. Pratade med min mamma idag och hon sa ifall det blir av så kan vi evenetuellt åka till Umeå också. Så om någon har en löwenflicka till salu i Umeå så hör gärna av dig. :)
Min kompis har ändrat sig och hittat en annan ras och en kanin som hon hellre vill ha, så nu behövs det bara en löwen. Såg förrestsen tre stycken teddylöwens på djuraffären idag (bättre att köpa från uppfödare, den affären har inte bra hand om sina djur om man sägger så), gud vad de var söta! Tre stycken, vet inte könat. En gråvit och två bruna. Var tingade dock.
www.frihetenskaniner.se
#6 har du hittat någon kanin än? :)

Nej, inte ännu.
www.frihetenskaniner.se
Ofta fungerar det med två kullsystrar, att ha ihop hela livet.
Bland annat så har 2 av Leahs döttrar bott ihop sen, ja, hela livet. Vi sålde dom till samma hem och dom har hela tiden bott i samma bur. Dom föddes i somras och de fungerar fortfarande bra ihop, 8 månader senare.
2 kullbröder brukar dock börja bråka när de blir könsmogna så det är ju inte att rekomendera.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Ciss: Jag har inte ändrat mig ??
*PUTT
http://www.blocket.se/vi/11266358.htm?ca=2_s
Det kanse är nåt ?vet dock inte vad det är för kön har inte läst igenom annons.
Tycker ni ska skaffa Teddydvärgvädur =D

Jag har sett den annonsen, jättefina kaniner.
www.frihetenskaniner.se
#13 inget intressant på den annonsen då…? :)

Jodå, har snackat med mamma & vi ska eventuellt ringa.
www.frihetenskaniner.se
aha, :) vilken av de?

Hanen. :)
Söker dock efter TVÅ kaniner. (en till mig & en till fanny)
www.frihetenskaniner.se
Mina bor ju ihop. Kullsystar..
Lycka till :D
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
det finns 2 lejonhanar i Piteå, kolla på blocket :) det var där jag såg det…