Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 4570 ggr
Picasso
0

Jag blir tokig :-/

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har fått tre lejonungar efter havanna pappan, med svart otter mormor i övrigt enbart havanna,

mamman blå med blå zobel och vit rödögd i stamtavlan, båda föräldrarna har stamtavla.

Två ungar ser ut att vara svarta MEN en inge är ljus och ser ut att ha silver skimmer??????? Vad sjutton kan det vara för färg?

Tyvärr har jag bara jättesuddiga bilder då ungen inte var samarbetsvillig vid fototillfälletObestämd

Zvintos
0

Det kan vara en zobel, om det skulle ligga ett zobel-anlag på pappans sida och spöka (sånt kan följa med länge), eller så kan det vara så att det är en egern och pappan då bär på blått och mamman bär på havana.

Du får försöka ta lite tydligare bilder en annan gång, så får vi försöka utröna vad det är för en liten buse. ^^

Picasso
0

#1 tack…hmm men pappan ska bara ha havanna och svart otter bakom sig så långt man nu ser, och mamman då blå och blå zobel +  vit rödögd då Obestämd

Men det kan ju ligga zobel längre bak och samma med mamman att hon någonstans i ledet har havanna.

Jo tack, gissa om jag försökte men ungen tvärvägrade att samarbetaFlört Jag ska ta nya bilder nästa helg får se då om ungen vill vara lite samarbetsvilligOskyldig

Skulle ungen vara egern då blir jag glad även om jag inte väntade mig annat än svartFörvånad

Picasso
0

Jag har kommit fram till att ungen förmodligen är Egern efter att ha varit inne på kaninfärg.se Glad

Katti
0

Vad man ser i stamtavlan säger inte speciellt mycket. Recessiva anlag kan hänga med precis hur länge som helst utan att de behöver visa sig!

Hoppas att det är en egern då Glad.

Picasso
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ny bild på ungen är den egern?

Zvintos
0

Den ser egern ut, ja. =)

MoaE
0

Ser ut att vara egern :) Eftersom pappan är havana och mamman är blå så är det mycket möjligt.

Picasso
0

#6 och #7 då kan jag pusta ut dåSkrattande