Tappar päls
Hej ..
Är hos min mormor och moorfar i dalaarna nu , så pappa fick ta hand om kaninerna när jag är borta..
Igår ringde han och sa att det var päls över hela buren och den andra kaninen satt och drog bort den ..
Hon sitter då still hela tiden medans hon drar.. Enligt pappa ..
Blir så orolig vad ska jag göra ?
Tacksama för svar ..
Hon är nog skendräktig?, inget att oroa sig för…
Ninas kaninshop & Shabby Chic kaninuppfödning
Uppfödning av Dvärgvädurslöwen och Dvärgvädur Rex i Nybro, Kalmar län, Småland
Nu finns det ungar till salu!
Okej .. Säkert ? 
Men det är ju iinte hon själv som drar päls , utan hennes syster.. Och hon hoppar inte enns undan när den andra drar..
Snälla , nån som vet något mer ? Kan den ena ha ohyra i pälsen ?
Kanske kliar det, eller så kanske dem bråkar? Sära på dem, och se.
Ringde pappa nyss och han var då på jobbet..
Men igår kväll särade han på dom , så den ena får vara i vanliga buren och hon som tappar päls eller vad man sk asäga får vara i våran transport bur .. Pappa har dock inte kunnat sova på hela natten utan har sprungit ut och in hos kaninern för att se hur de mår ..
Men enligt han så är hon väldigt seg och är inte sig själv alls ..
Hon kommer inte inte och slickar en som hon alltid gör .. :(
Be honom ringa en veterinär och fråga vad som är felet. Be att han släpper ut kaninen på golvet. Mata henne med pellets och vatten, och kanske lite äpple om hon gillar det.
Äter hon och skuttar så är det nog inget akut, men sitter hon bara så kan det vara bra att ringa.
Be honom att titta i pälsen om det är något sår eller något annat.
#7 klarar inte av att veta att de kanske mår dåligt så ska antagligen åka hem med en kompis och henens mamma som är i dalarna nu ..
Är de väldigt långhåriga? Mina kaniner har faktiskt börjat fälla sin vinterpäls nu. Eller drar den andra kaninen riktigt mycket för att få bort pälsen? Eller går det enkelt?
#9 Ja den som ''tappar '' päls är långhårig.. men de bor i ett gargae med fölnster så de får ljus , men de är runt 7-8 + hela tiden , och där har de varit sen i oktober.. Jag vet inte .. ska ringa och höra med han nu .. :(
Så .. Nu har en kompis varit occh tittat på dom .. Hon har tappat en hel del päls på ryggen och haltar lite..
Hon verkar han ont i höger bakben.. Så vad ska man göra med det ?
Okej.. Är ny innom kanin världen så vet inte så mycket.. Så all tips? tas emot !
Okej, jo för man kan inget göra när en kanin haltar utan då måste den in och undersökas.