Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 7067 ggr
kajsalisah
0

Avslöjad man!

Min man klagat lite sedan jag lät en av kaninerna flytta in i köket…. "Det blir ju spån och hö överallt!" klagade han…

Idag hörde jag honom säga från köket : -"Hej min lilla skrutt-kanin" Skrattande 

Nyss kom han med henne i famnen! Tror jag måste köpa mig en egen innekanin……. han har ju tagit min! Flört Det finns ju plats för fler! Skrattande

Kickan90
0

haha, underbart!
Martin var inte så förtjust i kaniner innan han träffade mig, nu älskar han dom och frågar får jag kela lite med dom, kan jag få göra ve buren, mata osv ^^ hihi.

jag fick ju köpa kaniner innan för att jag själv skulle ta hand om dom, åh nu "delar" vi på dom :D
han har ju lilla piccolo hos sig just nu och shit vad dom kelar ;)

hör han ibland säga hej min lilla söta kakmonster ^^

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

kajsalisah
0

Skrattande Kakmonster! Vad gulligt!

[Kaninlycka]
0

Min man låtsas också att han inte är så förtjust i våra frigående innekaniner. Men han är allt ganska fäst vid dom ändå, tror jag.

Igår låg Kiddo på golvet och vilade, ni vet sådär så man tror att kaninen är död… Älskling blev jätteorolig och skulle "ruska" liv i honom. Det roliga var att Kiddo bara forsatte sova en stund till. Glad

Han är dessutom jätteduktig på både raser, färger och hur man bär dom osv. Inte så många män som kan bära omkring på en jättekanin utan problem. Fast våra är väldigt snälla också. Kyss

Kickan90
0

#2 ja han brukar ge dom torkade brödkanter i bitar genom gallret ^^

#3 nawe, min kille var jätte ledsen när våra kaniner gick bort speciellt snow, som han hade tagit hand om.

bara kul att våra killar har sin kärlek till dom också :D

Medarbetare på

sskaniner
0

min kille HATA kaniner, tills han träffa 1av mina kaniner hehe bara han som kan hantera henne så det e hans kanin nu;) hehe så gulliga <3 han kan även ställa sig o göra rent burar o sånt oxå:) trodde jag aldrig när jag träffa honom som den kaninhataren han var:)

//Sandra Johansson

uppfödare av kel och hoppkaniner i olika färger:)

LinneaJohaanson
0

Låter som min mamma haha. 
Det har varit nej till kanin ungar även om jag har min uppfödning men nu är ungen jag sparat hennes lilla goskanin. Den är absolut inte min!

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

[Liiilly]
0

Haha, dem ändrar sig snabbt. Först fick jag inte kanin för mamma och pappa men tillslut gav dem sig. Pappas kommentar innan vi fick hem min älskade Lilly:

"Nej usch, jag gillar inte kaniner". "okej, då. Men du för sköta allt. Den får sitta där ute då, jag kommer inte bry mig!"

Kommentarer nu för tiden:

" å, jag får hålla". "jag vill hämta henne, jag har ju inte fått se henne på hela dan. "Har du skrivit upp Lillys mat på matlistan" osv..

Totalförändring om synen på en kanin:)

Westham
0

Kan ni inte lura in era män i till kif :) lite ensamt här ibland ;)
Som tuppen i hönsgården =D

MVH John

Min kaninsida på facebook <--

Sajtvärd http://hermelinkanin.ifokus.se

Uppfödare av Lejonhuvad kanin Blå och Madagaskar

Kickan90
0

#8 kan försöka göra de ;)

Medarbetare på

Emelie
0

Haha, men åh vad sött! Det är samma med min pojkvän! ;)

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

[Emma--]
0

Min sambo är väl inte lika förälskad i kaniner som jag. Men nog händer det att han plockar upp dom ibland, speciellt Gizmo. 

Men jag lär aldrig kunna locka in honom på kif ;P

lukasfelix
0

Min sambo älskar mina kaniner, innan hon träffade dom hade hon bara träffat kaniner som var sprattliga och bitiga och som låg platta i ett hörn av en bur och var livrädda när man närmade sig dom. Men de två sociala herrar jag har är det totalt motsatta, finns knappt något som skrämmer dom :-)

LiverpoolFC
0

Åhh nu har Kickan90 dragit in mig xD

Westham
0

Välkommen in i hönsgården. XD
Synd att du håller på fel lag!

MVH John

Fridaaaa
0

Vad gulligt hehe :) Min kille gillar kaninerna, fast han vill inte alltid visa det:) Han kan gulla med dem om jag tar upp dem, och han tycker dem är söta:P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Pylva
0

Har 2 harkorsnings honor till salu, mkt duktiga hoppare efter hoppföräldrar ;)

tesselituss
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Samma här, min sambo köpte två kaniner som "kompensation" för han har två katter som e hans, då kunde jag ha 2 kaniner istället tyckte han.

Vem e det som gullar mest med kaninerna? Jo, Jonas. Han tar med dem till soffan så de får kolla tv med honom. Hähähäää

Dessa Karlar..:P

Ja, de e bara o kolla denna bild!

Kram /Tess

Fridaaaa
0

#17 Ja dem är roliga!:D

Tarja
0

Haha! Det är lite samma sak med min man, i början så var han väldigt mycket emot kaniner och tyckte att dom luktade illa. Men nu så är det första han gör när vi har gäster att gå ner till kaninerna och visa upp dom. Och när han är någonstans så brukar han köpa med sig en säck foder, en transportbur eller liknande och skylla på att det fanns en djuraffär i närheten. Tungan ute

LinneaJohaanson
0

Vad har det med tråden att göra ? Tungan ute

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

teddybaby
0

Min sambo har alltid varit förtjust i mina kaniner, men så är han också uppväxt med marsvin hela sitt liv… då kanske det blir lättare att se dem som ja de fullvärdiga individer de är. Annars är ju en vanlig fördom att kaniner är tråkiga.

Fridaaaa
0

#20 TS skrev ju på skoj att hon får köpa en ny innekanin ;)

[Djurlinnea]
0

Min mamma var först helt emot kaniner men ja nu så är det hon och pappa som kommer smygande när jag gullar me Betty xD Det är lite kul det :) Först dom typ "NEJ NEJ NEJ!!!" sen när man haft dom nån vecka så blir det istället "Ja ska ha henne" "Nä för det ska jag" xD Ungefär så ;p

Westham
0

Dom som har dom bästa kaninerna är män.

MVH John

hjartelyckanskaniner
0

Min pappa är superallergisk och vill egentligen ha hund men mamma är hundrädd så det fick bli kaniner.

Pappa var först väldigt tveksam till kanin men sa "okej då..". Många kaniner har varit här men nu har hans favvokaniner kommit hit. Sven och Tosca. Sven blir tjock(are) på maskrosblad varje sommar. Pappa gräver upp maskrosor och tar bladen och ger Sven. Sen klappar han honom på huvudet "Du är väldigt trevlig din lilla tjockis, haha". Sen går han till Tosca och försöker muta henne med maskrosblad. Hon gillar inte killar utan morrar och vägrar att komma. Han brukar säga "Har fröken vaknat på fel sida idag?".

Mamma har alltid varit emot kaniner och är än idag. Vid denna tiden förra året så hade jag en massa bebisar. Gissa vem som ville mysa? Jo, morsan. "Emma, kan inte du ta in småttingarna idag? De är så mysiga att klappa på även om de naffsar och kissar ner..". en unge hade kissat ner hela henne förra året och hon bara skrattade. Vi fick springa och hämta 8 små nyfikna bebisar i vardagsrummet varje dag.

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Westham
0

Är det så pappa gör med dig på morgonen emma ;) mutar dig med en fralla, du morrar.. han säger" har du vaknat på fel sida" ;)

MVH John

hjartelyckanskaniner
0

Jag svarar inte på det där, John;)

Mvh Emma

Fridaaaa
0

#26 Haha bra John ;)

#27 Kanske är så Emma? ;) fast du vill inte erkänna det? hehe :D

hjartelyckanskaniner
0

#28 Han är på jobb när jag går upp:P Så lite svårt att muta med en fralla 5 km från hemmet;)

Fast på torsdagar är det ''EMMA UPPPPP FRÅN SÄNGEN NUUUU!! TRYNA INTE DIG'' mitt svar är ''mmmmmmmmh, jag kommer *gääääsp*'' Jobbigt att gå upp 5.40 varje torsdag..

Mvh Emma

Fridaaaa
0

#29 Haha okej :D

hjartelyckanskaniner
0

#30 Jupp;P

Mvh Emma

[Wera]
0

Haha sött!

Min pojkvän bor ju inte hos mig, men han är hos mig flera dagar i veckan (oftast alla vardagskvällar) - Då kan han ibland ha klagat att det luktat illa (typ samma dag som det är "städdag" - annars luktar det inte) och så är det spån och sånt utanför på golvet ibland när de skuttar omkring. Men han bor ju inte hos mig så han klagar inte så mkt heller. Men han brukar säga om typ kaniner och hästar att dom bara bajsar och är onödiga djur.

Men han tycker min ena kanin är jäätte söt och han brukar t.o.m plocka upp han och klappa och gosa, han tycker att han är jätte snäll, hehe :) (dom kaniner han växt upp med har inte alls varit lika lugna, snälla och sociala som mina). Han är annars mer för reptiler. xD

CHoPSTix
0

haha, min pappa sade bestämt: Visst, skaffa en kanin men jag tänker inte ta hand om den.. (jag är 11 så jag bor ju hemma)

I somras gav han våran kanin Moses mycket färskt gräs (lagom mycket då)

Och för några dagar sedan så tog han snö i sin hand (utan vante) och matade våran kanin

Busted :)

/Amanda

Goodbye Kitty <3

Fridaaaa
0

#33 Man ska inte mata en kanin med snö :O

[Wera]
0

#34 Kaniner går och äter snö från marken ibland (iaf. har jag haft kaniner som gjort det) de lär inte dö om det hänt nån gång…

Min pappa hatar djur typ, och vi har kaniner, katt och hundar så kommer katten och hundarna upp på bänken vid köksbordet när vi äter och vill sitta där och tigga eller också bara ligga på en sittdyna vid vårt sällskap. Han bah mumlar och muttrar men så kan dom klämma upp sig i famnen och mysa då klappar han dom och bah "okej då" gosigos en kort stund haha :)

CHoPSTix
0

#34 han äter naturligt snö och han vill inte alltid äta det heller så att han äter snö när han vill det och om han inte vill det så äter han inte snö ur handen heller..

Goodbye Kitty <3

CHoPSTix
0

#34 han äter naturligt snö och han vill inte alltid äta det heller så att han äter snö när han vill det och om han inte vill det så äter han inte snö ur handen heller..

Goodbye Kitty <3