Stambokföra???
Visste inte vilken kategori det gick in i.
Ska på utställning den 26/3 och vill efter det stambokföra min kaniner har varit på en utställning där tyvärr den enna kaninen inte fick så bra pga fällning och vill givetvis ha bättre innan bokföring .
Men nu undrar jag var ajg gör det kan amn göra det på utställningen eller man gör det i sin"klubb"
Tack för svar/hjälp inte alltid lätt att inte veta ;)
Det är enbart vissa personer som stamboksför har jag för mig, och dessa personer tror jag ska stå uppskrivna i SKAF katalog man brukar få ibland.
I mitt fall stamboksför jag hos Åsa Nyman i Orsa eftersom hon alltid är på de utställningar jag går på (vi har hus där hon bor, så jag åker alltid hem till henne).

Oki ska kolla där då.
Tack för hjälpen
Alla länsföreningar har en egen stambokförare. Denne brukar oftast vara med och stambokföra på det egna länets utställningar.
Vem som är det i ditt län borde stå på hemsidan.
Annars kan man även skicka in direkt till Asp som har hand om stambokskontoret.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Tack så mycket ;)

Ser nu på min ena kanin att denns mamma och pappa inte har något poäng från utställningar mamman e stambokförd men den som fött upp henne har sålt mamman och har inga papper kvar så den raden e tom tyvärr finns det någonstans man kan kolla upp där det e "arkiverat" dom som e stambokförda????

Har fått hjälp av Lars-Åke .