Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 2294 ggr
zantana
0

Stambokföra???

Visste inte vilken kategori det gick in i.

Ska på utställning den 26/3 och vill efter det stambokföra min kaniner har varit på en utställning där tyvärr den enna kaninen inte fick så bra pga fällning och vill givetvis ha bättre innan bokföring .

Men nu undrar jag var ajg gör det kan amn göra det på utställningen eller man gör det i sin"klubb"

Tack för svar/hjälp inte alltid lätt att inte veta ;)

[Wera]
0

Det är enbart vissa personer som stamboksför har jag för mig, och dessa personer tror jag ska stå uppskrivna i SKAF katalog man brukar få ibland.

I mitt fall stamboksför jag hos Åsa Nyman i Orsa eftersom hon alltid är på de utställningar jag går på (vi har hus där hon bor, så jag åker alltid hem till henne).

zantana
0

Oki ska kolla där då.

Tack för hjälpen

MarHai
0

Alla länsföreningar har en egen stambokförare. Denne brukar oftast vara med och stambokföra på det egna länets utställningar.
Vem som är det i ditt län borde stå på hemsidan.

Annars kan man även skicka in direkt till Asp som har hand om stambokskontoret.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

zantana
0

Tack så mycket ;)

zantana
0

Ser nu på min ena kanin att denns mamma och pappa inte har något poäng från utställningar mamman e stambokförd men den som fött upp henne har sålt mamman och har inga papper kvar så den raden e tom tyvärr finns det någonstans man kan kolla upp där det e "arkiverat" dom som e stambokförda????

zantana
0

Har fått hjälp av Lars-Åke .