Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninhoppning-och-selar
Läst 5868 ggr
Caroline.H
0

Selar

Någon som har koll på om det finns kaninselar att köpa i djuraffärer? Jag tänkte på H-selar nu då. Har ju egentligen ingen lust att beställa en h-sele från t ex rabb-it.se när jag kanska bara ska ha den några månader ninen är bebis. Får förhoppningsvis låna min kompis bogesele ett tag och pröva hur hon funkar i den sen men när hon är så pass liten så vill jag ha h-sele eftersom att den är svårare att rymma ur. Så, är det någon som vet om man kan köpa h-selar i djuraffärer för sisådär 40-50 kr eller runt det priset?

//Caroline

Fridaaaa
0

Det är vad dem brukar kosta, men en sån sele kan du ha till kaninen även som vuxen, jag har en sele som man kan spänna in mycket, så att den även passar en liten :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Caroline.H
0

#1 Jag tänkte mest på att jag faktiskt tycker att det är snyggare med bogsele, är hon bättre i bogselen så byter jag ju men om det inte blir någon skillnad eller om hon är sämre i den så har jag ju kvar h-selen. Men vet du om det går att köpa h-selar i typ en djuraffär?

//Caroline

KaninPiggelin
0

djurmagazinet! :D

/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

Fridaaaa
0

#2 Okej :) Ja h-selar brukar vara det som djuraffärer säljer mest:)

Caroline.H
0

#3 Har tittat på flera olika butiker och bara sett kattselar…

//Caroline

Fridaaaa
0

#5 Okej jag har hittar på grizzly mfl :)

KaninPiggelin
0

det finns godkända kanin h-selar på djurmagazinet i både "vuxen" och "barn" storlek :)

Luckyt5
0

Jag har hittat på Djurmagazinet :)

/ Tilda

Sussii92
0

#2 Du kan ju köpa en h-sele på t.ex. rabb-it, trocaderos eller uniques selar lika billigt som i en djuraffär? :)

På Trocaderos har de rea så en h-sele kostar 30 kr + frakt, på rabb-it kostar en h-sele 55 kr + frakt och Uniques h-selar kostar 59 kr + frakt :)

En Bogsele kostar 0-10 kr mer än en h-sele beroende på var man köper :)

När de gäller djuraffärer så vet jag att grizzly har en del selar :)

Caroline.H
0

#9 Jösses vad billigt! Då måste jag titta ;)

//Caroline

Caroline.H
0

Tyvärr fanns inte färgen jag ville ha(rosa :3)men jag överväger att köpa därifrån ändå eftersom att det var så billigt och folk som köpt därifrån verkar vara nöjda ;)

//Caroline

Sussii92
0

#11 Rabb-it och Unique har rosa :) Dock inte Trocaderos men som sagt rean gör ju det intressant ändå ;)

Inte ofta jag sett en rosa sele i djuraffärerna de har oftast bara svart, röd & blå möjligen någon grön, vad jag sett iallafall :)

Caroline.H
0

#12 Rosa sele har jag faktiskt sett i djuraffär ;) Ska åka ut lite senare och se vad jag hittar :)

//Caroline

Sussii92
0

#13 Gör så, rapportera gärna tillbaka om vad du hittar och för vilket pris så man kan jämföra dem :)

Caroline.H
0

#14 Det ska jag göra :)

Nu för att byta ämne helt så undrar jag vart ni köper era hönät till kaninerna? Finns dom i djuraffären?

//Caroline

KaninPiggelin
0

hönät? menar du hökorgar? :)

LoveYourRabbit
0

15# Eller höhäck? :) Köpte min på Ica Maxi.

Somriga hälsningar från Vilma

Uppfödning av hoppkorsningar i liten skala, Conejos Hoppkaniner ♥
Conejos Hoppkaniners blogg

"Lev livet, det visas inte i repris."
Sov gott min flicka, 27 april - 4 juni

Fridaaaa
0

#15 om det är höhäck nu menar så tycker inte jag du ska köpa det, kaninen kan fastna i höhäcken.

Caroline.H
0

Haha, menar ju såklart inte hönät, jag tänker alldeles för mycket på hästar…(A)

#18 Jaså? Men då låter jag bli det :)

//Caroline

Fridaaaa
0

#19 Och kaniner äter ju naturligt ifrån marken med, enda fördel med höhäck är att inte höet blir skitigt men inga anda fördelar finns det enligt mig:)

Caroline.H
0

#14 Det var tyvärr väldigt utplockat och jag är nästan säker på att en av selarna har funnits i rosa(har sett den selen i den butiken i rosa)men det blev ingen sele :/ Köpte dock lite andra saker som jag är nöjd med :)

//Caroline

Fridaaaa
0

#21 Måste du ha just rosa då? ;)

Caroline.H
0

#22 Det var tänkt som mitt färgtema men det ser ju nästan ut nu som att jag kommer att få byta till typ rött… Det finns ju massor av saker i rött, t ex så är transportburen jag köpte i dag är röd… men jag vill ju så gärna ha i rosa :P

//Caroline

Caroline.H
0

Jag tror nog att jag kommer att beställa en bogsele från Rabb-it, man vet ju aldrig vilken sele hon funkar bäst i. ;) Köper jag en H-sele så finns det ju risk att hon funkar bättre i en bogsele eller tvärtom, och då har man ju ändå, inte riktigt kastat bort men gjort av med pengar på ett lite onödigt sätt… Plus att selarna i djuraffären faktiskt är dyrare, med tanke på att kopplet som man får med(tycker jag!)knappt går att använda eftersom att det är så kort. Och om sele och koppel säljs tillsammans och så kan man inte använda kopplet så har ju bara selen(det kostade 65 kr tror jag det var)kostat 65 spänn plus att kopplet kostade 50-60 kr. Då kan jag ju lika gärna köpa en sele från rabb-it som har den färg jag vill ha som ändå kostar lika mycket som en sele från djuraffären som inte har den färg jag vill ha, eller? Det tycker jag iaf ;) :)

//Caroline

KaninPiggelin
0

just nu får inte jag svar från rabb-it.se + att jag har hört många som inte fått det så det är nog lång kö nu om du ska beställa :( Men jag vet inte.. :P

Caroline.H
0

#25 Men du har väl iaf fått svarsmejlet på din beställning?

//Caroline

KaninPiggelin
0

noop :(

Caroline.H
0

#27 Men när sjutton skickade du mejlet då? För det var ju jättelänge sen och det står ju att man ska skicka ett nytt mejl om man inte får svar inom runt två dygn? Du kanske redan har skickat flera st mejl och ändå inte fått svar?

//Caroline

KaninPiggelin
0

jag skickade det innan jul tror jag, och vi har skickat två gånger :( men har inte fått något mail *suck*

Caroline.H
0

#29 Skicka igen :P Pröva från en annan e-postadress, vissa funkar inte :P

//Caroline