annorlunda
Imorse runt 6tiden så gick jag för att titta till kaninerna, ser att min hona sitter i ett hörn ihopkurad men ja tänkte inte så mycket på de o gick o la mig igen. När ja går upp halv 11 så sitter hon forfarande i samma hörn o ihopkurad. Hon har väldigt mycket energi annars, och kommer alltid o hälsar när man sätter sig brevid buren. Men inte idag… Hon gillar inte att man håller på med hennes bur så jag började fixa lite men hon brydde sig inte alls, vilket är väldigt ovanligt! Igår va hon som hon alltid har vart.
Börjar bli jätte orolig =(
Att en kanin sitter ihopkurad i ett hörn och ser loj ut, är inget bra tecken.
Bajsar hon som vanligt?
Ring och prata med en veterinär :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Säger som em andra, ring vetten och kolla avföringen!, försök känn på henne, magen och det.
Kan meddela att hennes avföring ser bra ut, och att hon äter o dricker :) Rört på sig har hon oxå men hon är inte pigg som hon brukar vara :/
4 ring till vetten, de är ju nått fel på henne, och åk in med henne så dem får undersöka henne!
Har precis pratat med en vet, vi åker upp med henne imorgon. Även om hon mår super bra ikväll så sa hon att det bästa är att undersöka henne endå ifall det kan vara något. Så runt 10 tiden imorgon ska vi vara där!
6 Jätte bra! håller tummarna då!
tassavtryck, lycka till!
Lycka till!
Tack alla!
lycka till :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Det va förstoppning :/ Städade buren igår efter ja skrev inlägget, och hon bajsar alltid i sin toa o den va tom idag, så hon hade inte bajsat igår eller under natten. Så där va problemet :/
Stackars liten, hoppas hon snart e kry igen!
Kram /Tess
Ja verkligen :(
Hoppas hon blir bättre!
Hur har det gått? Bajsar hon igen?