Vaccinering?
Tänkte jag skulle fråga er här eftersom alla säger så olika, så frågan är vaccinerar ni era kaniner och varför/varför inte??? e lite i valet och kvalet om jag ska vaccinera min lilla hane som e inne så hur gör ni?? 
kramar från Emma och Chewie 
Jag har inte vaccinerat mina kaniner tidigare då jag inte ser någon större risk för kaninerna när der bor inne, min äldsta kanin blev 8 ½ år ovaccinerad inomhus, var aldrig sjuk eller något liknande :)
Men visst man vill ju inte äventyra sin älskade djurs hälsa så jag ser inget fel i att vaccinera planerar även att börja med det på de djur som jag har och kommer skaffa nu eftersom jag vill så småningom starta upp en uppfödning.
Men för att komma till saken, jag tror att en kanin kan leva ett bra liv även om den är ovaccinerad inomhus men jag tycker det är viktigt att vaccinera kaninen om den bor ute eller om den vistas på offentliga områden då hade jag inte tvekat t.ex. vid Kaninhoppning, utställning osv :) Mitt råd är välj det du tycker är bäst själv för din kanin efter dennes förutsättningar :)
Dock tycker jag att det är bra om du vaccinerar men det är ditt val som jag nämde ovan är det möjligt att leva ett fullt liv utan vaccinering men jag själv vill inte chansa längre även om det är en innekanin :)
#1 Nej men jag ska nog vaccinera min kanin :) och som du säger så kan de ju klara sig men för att vara på säkra sidan kanske man ska göra de ändå :) Sen finns det ju ställen i landet där smittan är lättare att få har jag hört, men inte hört det om halmstad iaf :)
#2 Enligt dem som snackar så bor jag mitt i smittans centrum, konstigt nog har jag aldrig sett en enda sjuk kanin (på mina snart elva år med kaniner och snart 19 år i livet) och alla mina kaniner lever och ser glada ut, tror det är mycket överdrift i det är med dessa sjukdommar men som sagt man ska inte äventyr sina älskade djurs hälsa och även om det inte är vanligt så lider jag med dem som faktiskt har råkat ut för sjukdommarna och jag kommer inte riskera någonting med mina kaniner längre trots vad mina egna erfarenheter säger, att mina kaniner mår bra är det viktigaste för mig :)
#3 nej men då har du kanske haft tur, eller så e de bara uppblåst för mycket. Men som sagt de viktigaste e att kaninerna mår bra och inte är sjuka, sen ska man ju sjklart välja sj vad just man ska göra för att de ska bli så :) jag jobbar ju på en bondgård med massa olika djur som man inte vet vad de kan ha och va man kan få med sig hem heller, kaninerna där kan ju vara smittade utan att man vet :)
Har aldrig vaccinerat mina kaniner, aldrig haft sjuka kaniner heller (mer än Joker). :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#5 väljer du att inte vaccinera för att de aldrig blivit sjuka?? 
Ingen kritik om de lät så utan undrar bara :)
#6 Hhaa ja det lät kanske som det, nej det är inte därför, men mina kaniner träffar inga andra kaniner, tävlar inte osv och här finns inte mycket vildkaniner heller :)
#7 Okej jag vet många som tänker som du och bara intressant höra varför var och en tycker som de gör 
#8 Okej :)
#8 Okej :)
Jag har aldrig vaccinerat mina då jag inte varit med i tävlingar/utställningar med mina och tycker då inte cet varit lönt. Men eftersom att jag ska börja hoppa med ngn kanin så ska jag nog vaccinera de. :)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
#11 Okej nej iofs så e de bara hemma, måste man vaccinera för hoppa med kaniner?? :)
Jag har inte vaccinerat mina, trots att jag ställer ut osv. har aldrig haft sjuka kaniner (förutom en förkyldning) :)
#12, nej man måste inte men eftersom jag bor i skåne där de brukar vara rättmycket kaninpäst tycker jag det är en bra idée. :)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Jag har vaccinerat alla mina 4 kaniner :) Jag bor i Skåne och dom säger att det drabbar mest här.
Jag åker på utställningar (PET) och hopptränar med min ena kanin och då träffar den andra kaniner som i sin tur kanske tävlar och träffar andra där så mina kan bli smittade lätt då dom vistas nära andra kaniner en del så jag väljer att vaccinera för säkerhets skull :)
Sen kan man ju också veta att om ens kompis t.ex. håller på med utställning och kaninen är vaccinerad så kan kaninen ändå bli smittad bara att kaninen blir inte sjuk. Träffas du och din kompis då sen med era kaniner och din kanin inte är vaccinerad så smittas den av din kompis kanin.
Dom kan smittas på olika vis men jag tycker det är säkrast att vaccinera :)
#13 skönt de iaf :)
#14 jo de kan jag förstå att de känns som en smart ide ^^
#15 Oj allt detta visste jag inte :) tack för informationen :) Jo de e ju alltid bra vara på säkra sidan :)
Jag vaccinerar inte mina djur.
Behövs inte här där jag bor, sen träffar dom inte andra kaniner heller så :)
#17 okej :)