Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 2871 ggr
Madeleiines
0

Tonåring?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag måste bara veta vad som är normalt för en kanin i "tonårsåldern".

Min hane är född i juli 2010. Och är helt knäpp i skallen just nu.

Han river som en tok. På allt. På mig, på golvet, på sin filt, sin matta, i sin bur. För inte så länge sedan så rev han mig på benet och sen dessutom vet mig. Så gör han på allt och ont gör det.

Han kissade i min säng efter att ha rivit runt i den i säkert en timme. Så när jag sprang på toa passade han på att tydligen göra samma sak.

Han hoppar runt med glädjeskutt när han får vara lös såklart.

Han drar hakan mot allting. jag menar, ALLT.

Dessutom när han inte får som han vill sitter han och stampar som en tok och vänder röven mot mig.

Men just det där att han faktiskt bet mig i benet får mig att fundera lite..

Han får vara lös i mitt rum varenda dag. Väntar på ett koppel som bord ekomma när som så vi kan gå ut igen. Han får mat, uppmärksamhet och kel varenda dag. Så jag gör ju inget fel. Han springer ju runt här som en tok, men ändå river han på allt och biter på det. Varför?

gaabriellaaa
0

Vet inte varför han gräver. Men att han drar hakan mot allt är fullt normalt, dom markerar att det är sitt revir då. Så gör mina två pojkar också.

Kaninhopp
0

Gräver gör min kanin också, och när han gräver så stänker han kiss överallt. Han är också i tonåren, men han har en ganska mild sort av den tror jag för ha bits inte alls eller nåt, bara på kläder. Annars så slickas han på mina händer, i ansiktet, ja allt :)

Madeleiines
0

Jo han bet ju i mina byxor, det ha rhan gjort innan. Men denna gången hade jag tajta byxor så han bet mig också.

Men måste ju vara rent tonårsbeteende. Är inet van vid kaninbeteender innan, men nån gång måste ju vara den första.

Nu springer han runt här i rummet, river på sin filt och gömmer sig för mig.

Så lustigt att tonåren kom så fort. Han brukade alltid springa mot mig innan och mysa och dona, nu är han bara.. okelig.. :P Men det kommer väl tillbaka :D

Kaninhopp
0

Ja då, han kommer bli som vanligt :)

Kassy
0

Annars kan man ju kastrera :)

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com

Madeleiines
0

Jo jag ska göra det framöver :) Ska ju inte ta och göra kaninbebisar från honom ändå. Även om han onekligen är en väldigt fin kanin. Kanske är bättre för honom då, vad jag tror :) Men vet inte om han ska var alite äldre först :)

Kaninhopp
0

Han var iaf megasöt! :D