Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 4507 ggr
gickan87
0

Så irriterad och less!

Blir så arg, irriterad och less på Telpa just nu.

Antingen så sliter hon bort skydden jag satt upp för Tiger och Ninnis bur och bråkar med dem genom gallret. Eller också river/sliter hon sönder sopsäckar så allt rinner ut på golvet.

Nu har hon kommit på hur man tar sig upp på höbalarna ;) och desutom lockat med sig Bella på denna roliga lek så nu sitter dem där båda två, river loss en massa löshö och kissar och bajsar ner höet.

När man kommer in i rummet så hoppar hon ner och gömmer sig under en hylla så man inte kommer åt henne.

Blir galen på henne snart. Och sprattlar och sparkar gör hon som en idiot när hon ska lyftas så hon är inge kul att hantera heller.

Var bara tvungen att gnälla av mig lite.

MVH Erika :)

[nataschaj]
0

Tånårsfasoner tro??? hehe

Men vet hur de kan kännas!, min hona e med sån att hon ska klättra¨å hoppa på allt! å gnaga sönder!.

gickan87
0

Hon är 10 månader så hon borde väl ha kommit ur den fasen?

Inte kan jag hålla henne i kompostgallerhage heller då hon hoppar över :/

[nataschaj]
0

2 nja de e inte säkert att hon har gjort de, eller så kasnke hon testar/gillar att reta dig????

gickan87
0

#3 Att hon tycker det är kul att reta mig kan jag mycket väl tänka mig!

Få se vad hon tycker imorgon när hon åker ut i snön Cool

[nataschaj]
0

4 fniss hon lär bli chockad :P  men nog glad :P

gickan87
0

#5 Ja, jag hoppas hon kan ha glädje av att skutta runt i snön ett tag så hon blir lite trött.

Fridaaaa
0

haha låter som min albin, min bj och han är snart 3 år haha

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

gickan87
0

Nu var hon i höet igen. Snart får hon sitta i sin bur och ha tråkigt! Jag orkar inte mer Gråter

[nataschaj]
0

8 Flytta höt då?? ställ nått i vägen som hon inte kan hoppa uupp på??? ja förstår dig! de är massa pegar som slängs i sjön för ingenting när de blir så.

Lägg höt i nån tunna???

LoveYourRabbit
0

Du kan ju prova att lägga in aktiveringssaker, exempelvis lägga in något gott i en boll med hål i, brukar funka utmärkt med en stor bandyboll. Det kan vara för att hon är urtråkad. Värt att testa! :)

Somriga hälsningar från Vilma

Uppfödning av hoppkorsningar i liten skala, Conejos Hoppkaniner ♥
Conejos Hoppkaniners blogg

"Lev livet, det visas inte i repris."
Sov gott min flicka, 27 april - 4 juni

gickan87
0

#9 Det är 4 stycken hela höbalar så det är inte så bara att stoppa undan i någon tunna tyvärr :(

Har ju hägnat in höt med kompostgaller men eftersom balarna blir lika höga som kompostgallret när dem ligger på varandra så hoppar hon med lätthet upp där. Får väl försöka hitta nåt nät som jag kan sätta fast på kompostgallret så hon inte kommer över.

#10 De har tunnlar, en grävlåda med jord, en aktiveringskula för katter med gnagarblandning i. En boll med pingla som låter m.m

Men kanske ska testa på att göra/köpa något nytt skoj åt henne.

LoveYourRabbit
0

11# Kan vara att hon vill ha olika leksaker hela tiden, prova att byta leksaker lite då och då :)

gickan87
0

#12 Jag varierar med de sakerna de redan har, de har inte allt samtidigt på golvet + att hon har ju sin kompis Bella att skutta runt med så tråkigt borde hon inte ha. Men men, får klura ut mer skoj åt dem.

LoveYourRabbit
0

13# Då borde hon antagligen vara i tonåren, eller i slutet av tonåren. Hoppas att du kommer på något som funkar!