Förändrad efter parning
Tilda frågade för ett tag sedan om hanen skulle förändras efter parningen, och de flesta svarade att hanen skulle vara desamma i temperament.
När jag började ta hand om Lille Grå var han grinig och sur, - och rädd. Men det var för att ägaren aldrig tog ut dem och kelade och gosade och sånt, men det gick över och han blev världens finaste och bästa kanin enligt mig. Kelen, snäll, nyfiken, hoppglad ..
För två-tre veckor sedan parade vi Liga (vädurskorsning, lux) och Lille Grå (dvärgvädur, vilt zobel). Dagen efter var Grålle helt förvandlad - grinig, sur, bet, stampade i marken och så vidare. Det har hållt i sig och igår gick han knappt att fånga utomhus även om vi hade honom i sele (vill inte dra i honom). När jag lyfte upp honom så hoppade han ner. Han klöste och bet mig, och när han bet mig i handflatan hade bägaren runnit över och jag satte honom i buren.
Vars tog min gosiga, lille bullegubbe vägen!? Jag har mina misstankar om att någon tagit honom och gett mig en sur, grinig, elak kanin som dessutom vägrar hoppa. Min lilla bulle, snäll som ett lamm, en ängels tålamod, ett hjärta av guld och hoppade som en gud. *grina*
Hjeeelp maj. Kommer han att bli som vanligt igen tror ni?
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
De kan hänt nått..
Min hane parades för första gången och nån timme senare var han tokig, han bet mej :O Och han är en kanin som aldrig bits annars .. Dock är han mys pys igen nu (var för några månader sen, detta hände)