Westham aka farbror barbro
Skulle bara passa på att skicka ett stort tack en kram till alla medlemmar och kif ledningen.
Det är helt underbart vilka kontakter jag har fått med många av er här.
För snart 1år sen visste jag inte mycket om kaniner, nu idag har jag en egen uppfödning av lejonhuvad kanin första kullen fick vi för en vecka sedan 1svart och 3blåa.
Mitt namn är John jag är 34år ung har 3barn, fruga och 13 kaniner inkl ungar, Vi bor i Karlskoga. Jag är Sajtvärd på hermelinkanin och det går så där, vi tar en dag i taget.
Mitt mål på kif känner jag är att hjälpa till i trådar, jag kan vara en åsiktsmaskin och det står jag för.
Jag gillar er alla och är evigt tacksam för allt ni givit mig.
Men nu är det dax att kif utvecklar sig, jag själv skriver lite på tips? och idéer som jag ska skicka in sen.
Stora kramen !!
MVH John
Och för att du har bra tålamod, förklarar bra och har
sån underbar humor!
Stora kramar
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
Vi är så glada så att vi får ha dig här på forumet John!
Kram!
Säger som Tarja! 
Och förslag på förbättringar är alltid välkomna.
Tack tjejer! :)
MVH John
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Håller också defenitivt med att kif behöver utvecklas.
För det känns som om att när man blir seriösare med sina kaniner/sin uppfödning så drar man sig till kanin net. Det känns som att när man är lite seriösare och delar med sig av det blir man utnämnd som djurplågare!
John, jag kan bara säga TACK! :)
#6 Det håller jag verkligen med om och det är så otroligt tråkigt. Vi behöver skapa ett forum som passar både nybörjare och mycket erfarna.
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Asså k-net är inte nästa steg från kif, kunskaps nivån där är bra mycket högre där och erfarenheten.
Därför måste kif kliva upp ett steg, motarbeta ot och ständigt samma förekommande trådar.
Jag vill utvecklas, lära mig mer, inte kommentera "jag vill se.." "hjälp mig med kull namn" trådar
:)
MVH John
Ja visst är det för jag trivs här men börjar vandra härifrån och inte ta del av lika mycket nu som förr för jag orkar inte med alla kritiseringar bara för jag inte kelar med mina kaniner 24/7 och jag tar kullar i seriöst syfte.
Väldigt bra skrivet.
Jag är absolut på att utveckla och förbättra så alla kan trivas här!
Kul att du trivs John!
Jag vill bara påpeka att det inte behöver betyda att man är seriösare för att man avlar och ställer ut. Jag har en familjekanin och jag skulle absolut inte kalla mig själv oseriös och oerfaren och jag vet många med mig som känner likadant.
Jag har haft kaniner hela mitt liv (är 30 år) och blir faktiskt lite trött på att det alltid ska påängteras att man måste föda upp för att vara riktigt seriös, erfaren osv.
Det är synd att den tanken finns hos så många, särskilt som många barn verkar tro att man måste börja föda upp för att gå vidare i kanin-karriären så att säga.
Hoppas ni förstår vad jag menar. 
En annan sak som jag gillar med detta forum är just att alla är välkomna; barn, ungdommar och vuxna. Det behöver inte alls motarbetas. Det är ju underbart att vi alla kan samlas på samma ställe, håller ni inte med?
Som jag skrev i inlägg #6 så skrev jag " när man blir seriösare med sina kaniner/uppfödning". Med det menar jag att när man börjar ta det från söt liten ull tuss till ett seriösare syfte. Inte bara uppfödning utan kel kanin men på "ett seriösare sätt och tänk" så får man ofta otroligt mycket kritiseringar!
#8 Men samtidigt ska det här vara ett forum för alla. Visst är det kanske lite för många "Hjälp mig med kullnamn" trådar, men jag tycker inte det ska förbjudas helt heller.
Dock skulle det vara kul att få hit fler vuxna också, så vi har ett bredare forum.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Nej nej inte förbjuda.. det vill jag inte, mer uppmuntra till fler frågor och funderingar.
Menar vi har snart 5000 medlemmar, lite mer är man väl intresserad av.
Typ exempel, tråden havanna eller havana hade nästan 25inlägg när frågan redan va avklarad efter 10inlägg :))
Jag är inte kritisk, jag vill hjälpa till.
MVH John
#14 Ja, gud det förstår jag! :) Och vi mottager gärna din hjälp. Det är alltid kul att kunna utveckla forumet till det bättre, för nu känns det som att vi bara går bakåt och inte framåt som vi borde.
#12 Utveckla gärna hur du menar, för jag tror jag missuppfattar vad du skriver… Låter fortfarande som uppfödning är seriösare än att ha familjekanin när jag läser.
Men visst finns det plats för utveckling, det håller jag med om. 
I mitt huvud är allt enkelt som jag skriver.
Men ja, när jag ser hur jag skriver så ser jag att det är
svårt att förstå. Och det är svårt att förklara.
Men jag ska försöka!
Hoppas ingen tar illa upp när jag skriver att små barn som sitter och ullar och gullar med sina djur och dom är nalle björnar. När man sen vill ta det till en seriösare nivå, nu tar jag exemplet sälskapskanin, att man tar steget från ullig gullig nallebjörns fasen till att behandla djuret som det faktiskt är, ett djur. Det är då det känns som om man får kritik.
Sen tar jag mest åt mig av uppfödar grejen då det är det jag håller på med. Hoppas du förstår hur jag menar? 
Ingen catfight i min tråd nu tjejer. :)
MVH John
Kaninifokus och de andra kaninrelaterade sajterna skulle inte vara lika roliga utan dig John! Kif känns för mig nästan som en ända stor familj, tack för att alla kif:are finns, skulle jag vilja säga!