Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 2981 ggr
baloo4
0

Som de dammar !!!

Hejsan!

Undrar om ni andra kaninägare har några bra städtips eller ännu hellre tips? om hur man får kaninerna att damma mindre ???

Vi har nu haft våra "niner" i 1 år och det är ju sanslöst vad de dammar !

Har sedan innan flera katter , hund och har haft många olika gnagare bla marsvin , råttor mmmm men inet av djuren har producerat så mkt damm som kaninerna ….

Vi har 2 kaniner i varsin bur som står i sonens rum vilket innebär att hans leksaker blir väääldigt dammiga….blir galen , supersvårt att damma lego tex.

Vill inte flytta ut kaninerna utomhus för de lär ju isf nästan inte få ngt sällskap o stimulans.

Tacksam för tips? !

/fia

LinneaJohaanson
0

Mina kaniner dammar ingenting och har aldrig gjort!

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Rebiz
0

Vad använder du för burströ? Spån? Rekommenderar isåfall att byta till Remiss "papperspellets", personligen tycker jag det är mycket bättre än spån som bara flyger runt. Kostar lite mer, men det är det värt :)

Kickan90
0

vad menar du med dammar?
mina kaniner dammar inte och har aldrig gjort det.
menar du att dom fäller eller?

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Fridaaaa
0

Har marsvin och 1 kanin inne, inget dammar, har 1 bur med spån och 2 med spån& halm.
Dammar spånen är det något fel på det.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Kristall
0

Antagligen är det höet, spånet eller både och som dammar. Hurudant hö får de nu? Pressat hö från affären är oftast väldigt dammigt, bäst är att köpa hö i småbal av en bonde eller ett stall. Bra hö dammar inte!

Kutterspån dammar också mycket, speciellt om man har spån i hela buren. Ha tidningspapper eller en matta i botten och en toalåda med t.ex. papperspellets eller aspflis, det dammar minimalt och så blir det mindre att städa på samma gång (de flesta kaniner blir helt rumsrena).

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)