Min hane är knäpp
Jag har en lejonhuvad dvärgvädur. Lite över ett halvår gammal, mysig och rar och förbaskat envis. Han har precis lärt sig att hoppa upp i min säng! (dålig ovana) så msåte lära honom attinte göra det. Hur? Att ta ner honom på golvet varje gång?
Sen till den viktiga frågan.
Han river. Alltså, kaniner kan ju stöka omrking i sina burar och riva runt som tusan. Men han river när han är i famnen med. Skulle klippa klorna på honom nyss och då började han riva med klorna som en galning överallt. Magen, benen, ja överallt. Dessutom tar han sen tag i mina kläder med tänderna och slickar på dem efteråt?
Någon som vet varför han gör så? Tycker han inte om mig eller vad är det frågan om? :P Jag menar, han springer ju efter mig vart jag än går, kommer när jag ropar på honom, pussas när han är i famnen annars..
Är ny på kaninbeteenden så förlåt för korkade frågor..
Säg ett tydligt Nej å ta tag i honom. Sen kommer han å lära sig.
Ja, han är väl könsmogen nu?? Sen är det väl tonåren så han testar nog sina gränser med.
dock får du nog bättre svar!
Varför får han inte vara i sängen? Klart han hoppar upp där om han kan, det är ju mysigt. 
Säger detsamma 
Min inne sak älskar att vara i sängen.
Speciellt att bita på mattes sängkläder!
Men bäst av allt är nog att sova i sängen!
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Jag får testa det. Han får inte vara där för att jag helt enkelt inte vill det. Han har en egen säng.. En stooor kudde med en mjuk filt men det duger tydligen inte åt honom :P
Jo han är könsmogen. Får väl hoppas på att han slutar med dumheterna. Kittlas ju när han gör så ;D
4 hehe ok, förstår dig… kastrera han då?? så slipper du att han kanske skvätter, juckar och makerar på dig hela tiden (om han gör de då =) )

Han skvätter inte, han juckar inte men han gnor hakan och river och slickar på mig och min säng, och alla mina saker.. :P Trotsig som fan är han nu..
Brukar sånt försvinna vid en kastrering också?
Han kanske helt enkelt vill ha uppmärksamhet eller lära känna dig bättre helt enkelt.
http://emmaskaninselar.blogg.se/
# 6 Man kan aldrig helt säkert säga att bettenden försvinner efter kastrering, men OFTAST blir beteendet mer lindrande/försvinner helt. Du kan ju alltid testa, jag ska kastrera min utekanin nu till våren..
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com

Pelzi, han är lös jämt. Jag kelar och pratar med honom mer än jag pratar med min egen familj. Gör ju tusan inget annat än att umgås och busa och kelar med honom. Så det är inte det.. Isåfall är han mer krävande än ett barn med adhd.
Kanske är bättre för honom också med kastrering. kommer ju inte ta kull på honom eller nåt heller.