Rasthagar
Jo som rubriken beskriver, hur ser era rasthagar ut? Jag hade tänkt bygga "riktiga" rasthagar och inte bara kompostgallerhage med jordgubbsnät som tak. Men ska man ha med eller utan botten på vintern? För om det är galler i botten lär det ju inte så att flytta hagen när det blivit kissigt/bajsigt i buren..
Och vad ska man ha som tak om man inte vill att det ska regna/snöa in i buren?
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com
Jag anser att man ska ha när i botten så att kaninen inte kan gräva sig ut och så att rovdjur inte tar sig in :)
Du kan ha samma rasthage på sommaren som på vintern.
Har nät i botten på mina hagar, inte svårare att ta och flytta än utan nät :)
Den Hage jag ska få hem har tak över halva, bra skydd mot regn och skydd mot solen på sommaren. Har även ett par hus i hagen som den kan krypa in i om den vill :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
# 1Tack! Men vad är de för material på taket och hur sätter man fast det?
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
#2 Det är nättak över hela sedan sedan har vi satt plasttak över ena delen, på nätet, finns att köpa i de flesta byggaffärer:)
# 3 skruvade du plasttaket? Borrade du skruvhålen?
# 4 tror det ;)
jag har 8 st kompost galler i hopsatta som en fyrkant så sätter jag dit kaninerna/Kaninen så låter jag dom springa av sig jag sitter ju på en stol brevid hagen och håller uppsikt över dom jag låter dom springa minst en kvart i hagen varje dag och så tränar jag dom unge fär 4 dagar i veckan i hoppning och så går jag ut i sele så jag tränar hoppning med dom en halvtimme låter dom springa eller så går jag ut med sele varje dag med dom minst ett av altenativen
http://emmaskaninselar.blogg.se/
#4 Pappa snickrade ihop det men han förborrade, sedan skrivade fast det i träramen til lrasthagen :)
# 6 Själv har jag dåliga erfarenheter om kompostgaller så kommer nog inte använda det mer, vill även ha kaninerna i rasthage minst en timme/dag
Min ena kaninhona som har fått ungar nu hoppade över vårat staket på över en meter (har inte börjat henne ännu men hon är 11 månader)
#7 Okej. Tack! :)
# 6 Själv har jag dåliga erfarenheter om kompostgaller så kommer nog inte använda det mer, vill även ha kaninerna i rasthage minst en timme/dag
Min ena kaninhona som har fått ungar nu hoppade över vårat staket på över en meter (har inte börjat hoppträna henne ännu men hon är 11 månader)
#7 Okej. Tack! :)
#8 Vsg och lycka till!:)
# 10 Tack igen! :)