Döpa om
Alltså jag vill så gärna döpa om min kanin surprise till albin. han är snart 2år i september och jag har alltid sagt surprise men han "lyssnar" nog inte direkt på namnet. han kan inte inkallning och sånt han lyssnar bara när jag säger "killen" eller "hej" =) hjälp!

alltså frågan är: kan det gå/fungera?

Det är väl bara döpa om han då :) Men jag tycker att du ska ha kvar Surprise :)

hihi tycker du bättre om det namnet :P men jag får se och vänta han får heta surprise sålänge annars kommer jag bara förvirra han x)

jag säger nästan aldrig surprise bara killen :P

Albin var jättevackert men Suprise passar bättre på honom tkr jag. Om det är den där svarta kaninen med vitt i ansiktet? :)
Varför ska du döpa om?
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Jag döpte om min kanin som 3åring ^^
Från Stampelina till Ritzzo
Tycker också att han ska heta surprise, det är ju hans namn xD
- Mvh Emma

ja det är han men "vitt ansikte" x) vit nos rättare sagt :P men iallfall jag gillar med Albin vet inte vf men x)
men tror ni att det är ok att bara döpa om han så?

Jag tycker inte att du ska döpa om han. Kalla han killen då ;) Tänk sjäv eftersom din kanin är 2 år och då helt plötsligt säger du bara Albin :)

Han är en Surprise!!

haha x) men jag kan ta en omröstning på en annan tråd

Bestäm själv - men tänk om du fick ett nytt namn? (;
www.frihetenskaniner.se
Jag personligen döper inte om djur. Jag tycker inte Candy är världens finaste namn, men på Candy passar Candy, tycker jag :p Skulle aldrig kunna byta till t.ex Bea eller ngt-

Jag kom ihåg första veckan jag var här på kanin så ville jag byta Hampus namn till Albin för att matildas heter det. Tycker att det är såå fint! Men eftersom hon var före och så hade jag redan döp Hampus :)

Våran blev omdöpt från Bamse till Vilma…

Jag tycker det är upp till dig :) Ser inget fel i att döpa om sitt djur om man "ångrat" sig. Om han inte reagerar på namnet så kommer han inte ens fatta xD Min kanin heter egentligen Moses men alla säger Bebben. Jag säger allt möjligt. Båpps, bebbs, bus osv..
Det är upp till dig :) Tror inte surprise tar "skada" av att du byter namn på honom, och albin är fint.. Och surprise är också fint :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Jag skulle inte byta namn om det var t.ex ett tjejnamn och djuret i fråga var en tjej. Har döpt om ett djur en gång, och det var för ca tre veckor sedan.
En av mina kaniner (ägde den inte då) bodde i stallet och hette Moa. "Hon" var jättefin och snäll, men bråkade jämt med hanarna! En dag märkte vi att "hon" hade snopp. XD
Fanny utbrast "Moa är en Markus!". Så han döptes om till Melker, (till min glädje istället för Markus). Men alla säger Moa (;
www.frihetenskaniner.se