Bacon is meat candy.
MVH John

Buhu blåmesarna har försvunnit :(
Nu är det bara ett par mil kvar :)
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Idag ska det packas inför imon.. Jag kommer vara en zombie imon!
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
Ska strax iväg till Marieberg.
Ska svänga förbi ams och få ett papper påskrivet, samt in en snabbis på företagscenter och lämna in några reg.
nyss varit på löga o badat! :D ^^
/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård
♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥
Har varit ute och gjort i ordning i stallet för intag av hästarna - mocka, fodra, sopa samt gått en promenad med hunden. Och precis när jag tagit in hästarna kommer så klart solen fram och nu är det jätte fint väder, känner nästan för att ta ut dem igen, med tanke på vilket väder de varit ute i!, men nej det är inte det lättaste att ta ut - in 6 hästar själv, med snö över knäna fast de går ju i olika hagar. Nu kanske kaninerna vill komma ut i alla fall.
Oj oj, där spräckte Dora 200g-sträcket..
Vilket innebär att hon gått upp ca 25-30 gram beroende på vilken vägning jag går efter (2 veckor innan PARNING, eller 6 dagar efter).
Det ligger tre havanna bebisar i Brees bo
Trodde inte det skulle komma något, Mer en lycklig eftersom andra kullen inte blev så bra med!
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
Vad kul Hanna! Grattis 

Jävla skitväder…
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
#12 Här med:S Stormar och snöar!
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Har varit ute i tre timmar med kaninerna, frös fingrarna av mig… :/
Nu har kaninerna varit ute i 11,5 timmar idag! Skottat 2 gånger i hagen, inte kul. Har kommit ca 2 dm snö här.

VARFÖR VAR VI TVUNGA ATT GÅ TILL SKOLAN IDAG FÖR!?
Gah. Ingen kolektivtrafik gick i hela sthlm. Våran rektor hämtade upp lärare i gullmars o.O Flera skolor hade stängt, men självklart inte våran o.O
Men dagen slutade bra. Kom precis hem från thairestaurangen som jag ätit på med några kompisar :)
Johanna, vart var det du rider ngnstans? :)
idag har kaninerna provat broccoli för första gången. Var inte en favorit kanske men det slank i dem efter ett tag iallafall 
#17 Min ena kanin, Flizan ÄLSKAR broccoli, dock får hon det sällan pga att hon lätt blir dålig i magen
Stackars utekaninerna nu vi har gått från +5 till -19 minus på 2dagar.. helt sjukt vilket omslag i väder
MVH John
-16 grader och mina händer frös ihjäl när jag skulle ge kaninerna vatten! :s
Men det är väldigt fint ute, soligt och snö som glimmar!
Kastanjegårdens Kaniner
Usch va mycket snö det har kommit! Men det är väldigt fint tycker jag ;)
Skulle till stan i går med en kompis, men alla bussar var inställda. Så efter skolan fick åka med våran träslöjdslärare som bor i Södertäljde :P
Påväg till LU nu:) ca 2 timmar tills vi är framme. Mina.. fötter..är..döda!!
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
*puh* tack och lov blev det en alldeles lagom kull på 7 stycken.
# 24 Grattis till kullen! :)
Kram /Tess
#25: Tackar. ^^
Grattis Ninni:)
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
#27: Tack Hanna. ^^
#24 Grattis vännen! 
#29: Tack gumman. ^^
undra vem som längtar mest till våren haha http://twitpic.com/3yyk27
MVH John
#31 Jag längtar till våren och sommaren!
Har träning klockan 5, imorgon är det KM, vi skulle inte klippt aron, aja det kommer gå fort i omhoppningen i alla fall.
#31 tja, inte e det ninsen i allafall…:P
Kram /Tess
Nyss hemkommen från LU, synd att jag skulle åka en stund innan "Kifträffen" började. Men lite roligt att se och träffa lite personer härifrån iallafall. Och maffigt med en så stor utställning :)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ska också vara så brutal när jag lagar mat…
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
#37 hahahahaha så gör jag alltid..:P Kocktakter..:P
Kram /Tess
#37 haha
Sök på macho sallad ;)
MVH John

#16 Jag rider på Fors Gård, islandshästar :) Mitt emot Berga ;)
Om du menade mig… x3 Haha <3

Jo Johanna jag menade dig okej :) min kompis rider också islandshäst eller ja hon är medryttare på en och ska gå läger på sofies islandshästar:p

Ahaaa :)
Åh, jag rider oxå på islandshästar! Min faster har en som jag ofta rider på, Somi heter han. Hyrde även islandshäst, ett sto vid namn Hrimdögg förrut. Så goosiga!

#44 Ja dem är så mysiga. :) Var var det nånstans?
När jag hyrde häst var det på Alstrums Herrgård (Alstrum) vid Ulsby ungefär. En herrgård med ett mysigt litet stall. Där rider man genom vattenfall, över ängar och på smala skogsvägar. Jättemysigt!
Fasters häst står på en gård ovanför Kil. Dock är det bara privathästar i det stallet.
SJälv rider jag inte på islänningar särkillt ofta, mer när vi är vid vår stuga i åre passar jag på! Håller mig till de lite mer ädla welsharna och de stora hästarna.
Mmmmm hemmagjord pizza till Melodifestivalen…:) D e fräääänt!
Kram /Tess
Islänningar e nått jag aldrig fastnat för tyvärr…:( Håller mig till halvblod!
Kram /Tess
Är hos mormor och morfar och firar att mormor fyller år :)
#50 Halvblod är bara för fina! Har ett svenskt halvblod sto, gud vad hon är härlig, dräktig också:)
#52 Vad har du för stam på den? Och vbem e hon dräktig med?
Kan kolla lite av mina gamla hästar här
http://www.stahlihelg.netne.net/hastar.htm
:)
Kram /Tess
Rider på allt ifrån Islänningar till Svenskt halvblod. Gillar alla raser, förutom "arbetshästarna". Dem där tjocka (kraftiga) sakerna, med muskler så det står härliga till.
Contant q har ju allt man vill ha i en hä stam mässigt, den enda jag saknar i den e väl Pilot. Mkt av samma stam som i mitt gamla sto jag sålde förra året.
Vi har en 2 åring efter Puaro-Pedro-Pilot
Hennes helbror är godkänd i Lettland!
Kram /Tess
Tilla alla er som rider har ni egen häst? Vilken nivå ligger ni på? Hoppning, dressyr, fälttävlan, eller bara för skojs skull?
Red innan på ridskola söker medryttar häst nu, men supersvårt att hitta :( Rider på hobbynivå alltså motionsridning :D
#58 Okej:)
#59 Okej.
Själv jobbar jag nu med min egen ponny som jag har ridit in själv (vi rider bara in våra hästar själva) hon är 5 år, siktar på SM med henne (hoppning) Fast nu tävlar vi unghästklass och ska debutera i LA. Annars tränar jag väl på 110-120.
#59 Underbart fin bild!:D och häst:D
#63 Newforest? Fiin!
Kram /Tess
#60 Jag tränar typ 120-130 hoppning, msv dressyr, Men det e beroende på va vi har för hästar hemma. :)
Kram /Tess
#65 Ja det beror ju på vad man har för häst, mina som är under utbildning är det ju inte så högt jag hoppar, men sen så när de är färdiga:D

Älskar den här låten ^^
Hejhopp här kommer jag och bryter erat hästprat ;)
#68 Precis..:) Men jag har aldrig kvar färdiga hästar typ!
Kram /Tess
Jag rider mest på skoj, men funderar på att satsa lite på hoppningen. Tycker det verkar jättekul!
Rider just nu på ridskola mest för att lära mig just hoppning, sedan mer teknik. Rider oxå även privat hos min faster som sagt, och brukar "hyra" häst över sommaren! Trivs nästan bäst på Islänningar just för deras tölt o.s.v. Men gillar även stooora hästar.
Kul när så mkt ungdomar brinner för sporten! :)
Kram /Tess

Jag har sett många stavningar på vårat efternamn Kleveborn. Det har varit Cleveborn, Kleverborn, Klevenborn osv.. men har nog aldrig sett såhär konstig stavning. Vi beställde pizza som man får hemkören och på kvittot stod det efternamnet, och ja såhär stod det xD Klivebonia
Har nog aldrig garvat så mkt åt hur ngn stavar vårat efternamn xD
#73 Hahahahahhaha! Den stavningen var snygg!
Kram /Tess

#74 hahahah visst var den ;)
USCH USCH USCH USCH. Mamma och pappa kollar på en film. Ngn snubbe sitter fast med armen mellan stenar och skit. han är i en springa helt ensam. och han skät av sig armen ;s usch usch usch
Nån som vågar på sig en färg chansning ;) en är svart iallafall.
Resten tror jag blå, men dom är ljusare i verkligheten, så jag vet inte :) mina små grisar
MVH John
Kram /Tess
Koooo ack ack ack kooo ack ack ack aaa
MVH John

#57 Jag rider för att lära mig. :) Har tyvääär ingen egen häst, buhu.
Men senare (När jag kan tjäna egna pengar) har mamma nästan "lovat" att vi kan ha häst ;)
#82 hur gamla e dem nu?
Kram /Tess
Är på väg hem nu, skönt. Har haft en otroligt härlig helg! Transportlådorna är fulla med fina kaniner :)
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
#57: har ingen egen häst, däremot en sköthäst, världens finaste & snällaste camarguevallack på ca 18 år (dock 10 år yngre i sinnet ^^) vid namn Belin. 
Med honom blir det inte så mycket klassisk ridning, mest nh-inspirerat. Håller inte på med hästar för just ridningen utan ser det som ett trevlig hobby, medan själva umgänget med hästarna är det jag faktiskt lever för.
Har ridit över halva mitt liv och behärskar även lite mer avancerad dressyr även om det var ett tag sedan jag satsade på dressyren helhjärtat. Hoppning är inte riktigt min grej dock, har aldrig riktigt sett det roliga i det… Fast att skutta över några stockar i skogen är alltid kul ;)
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
#84 3dagar idag :)
MVH John
Slutade som 3:a i dag i KM! Jätte stolt över Aron. Fast de körde två omhoppningar, vilket ledde till att det blev en kombination på 110, det hoppar vi på träning, men nu är ju hon ungponny, klart man blev
Slut i huvudet om man ska hoppa sånna saker när man redan gjort två kanonfina runder!
#89 Grattis Linnea! Vad duktiga ni är :)
#90 Tack så jätte mycket Tarja!:)
#89 Grattis!!! :) Duktiga ni e!!!
Kram /Tess
#92 Tackar!:)
Måste bara visa min stolthet (ursäkta i början men galopp-fattningarna jobbar vi fortfarande på)
#94 superduktig! :D Både snabb och säker ^^
/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård
♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥
#94 vilken härlig ponny du har!
Kram /Tess
#95-96 tack så jätte mycket! Det är så kul eftersom att hon är så pass ung, men i markhanteringen är hon inte lika härlig;)
#97 hehehe min var likadan, fast även psyko i ridning…..:) när jag kom in i manegen gick alla typ! Hon kunde bli skogstokig! och stegra o ha sig som en otämjd hingst! Hehe! Men nu e hon som en klocka! Blev häst av henne med, efter hon passerade 9 års ålder..:) nu e hon 13 och är trygg som en gammal tant!!!!
:)
Kram /Tess
Håller på och klurar lite på hur jag ska göra med 3 utav hamstrarna, om de ska säljas eller ej.
börjar de bli fullt hemma? Hur mår bäbisarna?
Kram /Tess
#100: Nja, fullt och fullt är det väl inte än.
Men just dessa 3 ska inte användas i min Avel, av olika anledningar.
Ena honan är för gammal, den andra honan har inte exakt de anlag jag är ute efter.
Sparade henne ur min senaste kull, men har kommit fram till att hon inte passar in i min korthårsavel och jag vill inte ha några långhårslinjer vid sidan av.
Den sista är en hane, som jag inte kan använda på någon av mina kvarvarande avelshonor.
Så ja, jag måste helt enkelt ta mig en funderare.
Bebisarna mår prima, mamma Dora är otroligt duktig med sina små.
#98 haha, hon har hängt lös några gånger på att få stanna kvar, förra vintern reste hon sig så fort man bad henne om något! Fast nu börjar hon komma in i en fast, när man fattar galopp ska man sparka in i väggen så det dånar i hela ridhuset;)
#101 Oki! Då e jag med!!! :) Härligt med bra mammor, då e det frid o fröjd! :)
#102 Hehehe, känner igen detta!!! :)
Kram /Tess
Kom nyss hem, har varit hos en kompis. Jisses vilken överraskning vi fick när vi gick ner till hennes kaniner i garaget - i ett runt bo låg det sju stycken sprattlande små bebisar.. tjuvparning, lång historia men för att fatta det kort; två systrar visade sig vara syster och bror..
Hon har ingen erfarenhet av kaninungar så jag hjälpte till och fixade bolåda, kollade ungarna osv.. vi blev ju även tvungna att fixa nytt boende åt hanen. Blev där tre timmar längre än planerat och är fullkomligt utmattad, skönt att vara hemma kan jag säga :p
#194 :( ojdå, syster och bror…inte bra!!!
Näääe dags o ta de blå o försluta dem i några timmar….! Godnatt!
Kram /Tess
MORNING!!!
Kram /Tess
#105: mm, vet.. men det visade sig att honan bet ihjäl ungarna under natten (fick ett sms om detta i morse), på ett sätt tråkigt men på ett sätt bra också i och för sig. Gissar att det blev för mycket stress för henne, förstföderska och allt.