Högsta hoppet!
Vad är det högsta er kanin har hoppat? :)
Har ni video är det roligare!
Om ni vill kan ni ta det längsta er kanin hoppat ;
Lucy har som max hoppat 40cm! :) Har fler kaniner, men det är bara på Lucy jag vet säkert ;)
Putte här hemma har hoppat över 90, tror det låg på 98 eller så.
Detta var dock runt 4 år sen. Nu är han pensionär och hoppar inte högra än 30
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
Nissen har hoppat 40.
#1 Wow! :)
#2 Som min Lucy då ;)
Tino har hoppat 75 på tävling.
//Anna Odenbrand
Minus klarade 50 cm när vi tränade hemma en gång 
#4 Duktigt :) Vilken placering fick ni?
#6 1/6 , tillgodo med 10 cm :P
//Anna Odenbrand
#1 OJ! 98 cm låter väldigt mkt! Då har han ju slagit svenska höjdrekordet!
Själv hoppade min hona Estanzia 70 cm på sin höjd debut :)
#7 Bra gjort! :)
#8 Håller med!! :O Ojoj, Estanzia var ju oxå duktig ;)
#9 Haha, tack ^^ Jag blev väldigt chockad själv när hon kastar sig över det! Hade inte räknat med att den lilla debutanten skulle hoppa så högt :) Men det är alltid kul när ens ninisar överraskar än så <3
#10 Verkligen :)
#98 haha ja han kunde han, för många år sen..hahha!
Nu är han gammal och pensionerad! Han var ju med på tävlingen på ULKH i lördags. Lätt klassen och rev fem hinder haah. Han har ju inte direkt klassat upp sig ;)
Har ju inte tid nu att låta kaninerna hoppa så ofta, men Zlatan har hoppat 60 cm som högst, nu vet jag inte riktigt vad han klarar, men Quit min lilla avelskanin, hoppar över kompostgaller när dom står upp så att dom blir så högt som det går;) Vet inte hur högt det är:P

#13 tror dom är 90 höga, tror dom faktiskt är 90*90 :P är du säker på att han inte klättrar då? :P
Jag kan ta på mig att mäta det imorn
Ska bygga om mina hagar och burar 
#14 Nej han hoppar, han gör det hela tiden det går inte att ha han i den, måste ha tak över, ser när han hoppar;)
#15 Vad bra, ska också göra nya:)

#13 mätte nyss. Den ena sidan var 92 cm och den andra 79 :)
#17 Okej, då är han en riktig stjärna X) Tack så mkt:)

Haha var bara tvungen att mäta efter som jag har ett utanför rummet :P haha men ja då är han en lite stjärna x)
#19 Okej, jaXD
#12 Hihi, okey ^^
Gandalf har hoppat 35cm :) Men han kan högre, det vet jag. :)

Har inte testat hoppa några hinder med våran 5 månders men han hoppar som bara den här hemma. Det är upp i fönstren och upp på bord så han kan nog…men så har han också hare i sig.
Nu kapar jag tråden lite….
men hur vanligt är det egentligen att man blandar in hare i kaninavel och hur gör man?
Tosca och Suffi svingar sig över kompostgallerna. Men de hoppar långt över så de hoppar runt 90cm då.
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
#23 Det är svårt att säga hur vanligt det är, det beror ju alltid på vad uppfödaren vill få fram.
Jag har mkt hare i min nuvarande kull, pappan är 50% Belgisk hare, och mamman 25% ^^ Men jag älskar hararna, och vill ha mkt hare i min Avel. Jag tycker att det ger ursnygga, slanka kroppar, och sen så älskar jag hararnas minst sagt, speciella och annorlunda temprament :)
#25 Hare låter intressant? :) Hur är tempramentet? :)
Tekla hoppade som högst 80 i höjd & 110 i längd tror jag det var men det var länge sen nu och tyvärr så bor hon ju uppe i det blå numera :c
Maarit har hoppat 110 cm längd och ca 60 höjd, Dock har hon för något år sedan fått problem med bakbenen, hon har inte längre lika bra balans utan ''vinglar'' när hpn skuttar :c Men så är hon ju gammal oxå ^^ <3
Lakrits hoppar 55 höjd 60 längd,
vitnos hoppar 45 höjd 60 längd,
Lapin som nyss börjat förstå själva grejen med hoppning har klarat hela 45 cm höjd :D 60 i längd :)
Flap Jack som bara hoppas nån gån i bland hoppar högst 30 och har aldrig testat längdhopp ^^
dock Ääääälskar alla mina nier förutom Maarit att stanna framför hindrena ist för att springa på o ta dom i farten :/ <3
En snygg bild på Maarit med snyggaste hoppstilen :D
Hinderhöjd: Ca 45 cm
LÄngd: ca 30 cm

Sen har vi Lakrits, Över samma hinder men med en helt anna teknink ^^ Hon Bokstavligen ''skjuter'' iväg över hindren :P

Ledsen över den usla bild kvalitén :C
♥ Hälsningar Evelina & Finaste kaninerna ♥
~ Blogg: Laoop.tk ♥
~ Hemsida: Laoop.weebly.com ♥
Charm hoppar bana på ca 40cm *stolt* haha xD :D Längd har jag inte provat, men han hoppade ett vattenhinder o med där han landade (Linnea mätte) så hoppade han drygt 70cm :D!
Med Vänliga Hälsningar // Julia
http://Juliahallberg.blo.gg - Fotografi & Tonårsliv
R.I.P Premiums Syskonkärlek, min Charmör, du är den vackraste ängel himlen någonsin skådat.
"Livet är som en dans på rosor, ibland trampar man snett och kliver på taggarna - men fortsätt kämpa, snart kommer du upp på blommorna igen"
har inte hoppat speciellt högt med min lilla sune eftersom det högsta hindret här hemma ligger på 50cm, men det har han klarat många gånger iallfall :p
Sedan har han också hoppat över kompostgaller vilket någon här i tråden skrev var 79cm .. så då ligger väl rekordet egentligen på 79cm men jag tycker inte det gills ^^
bebisens rekord är väl .. ja kanske 15-20cm ;) men han är ju bara strax över 3månader nu :) Hos sin uppfödare hoppade han upp på en 50cm hög pall sa hon :) fast då hoppade han ju upp så det gills kanske inte ^^
Toffla och Nelson har hoppat 70 cm högt, och det på tävling. Hoppar inte höjd hemma. Hiroshi har hoppat 65 cm. Myrra & Spöke har hoppat 60 cm.
Sedan gällande längs så har Nelson hoppat 210 cm, Toffla & Myrra 180 cm. De andra har inte tävlat längd.
Not your mom, not your milk.
#30 glömde längsta hoppet. Ungefär 170cm hemma (hade inte fler hinder att bygga på med och sune var rätt trött så vi stannade där) och 160cm på tävling :)
Nora har hopppat 50 cm högt och 100 cm långt. :) Så Mimmi har hoppat lite mindre..:p
Sara
Nattglimskaniner.webbnode.se
Min katt har hoppat 135cm^^ Hinder alltsåxD
Men min kanin typ 60cm kanske
M.v.h. Louise
Medarbetare på Scrapbooking.ifokus!
Min grannes kanin Ivan (4 år) hoppade får några år sedan 50 cm.
Inte illa för att vara en envis liten kille!
Mina nuvarande kaniner Vilda och Charlie har som högst hoppat 50 dem med. Dock inte på ett vanligt hinder, utan över en låda (hoppade självmant).
#34 Han kanske hoppat 50cm typ kanske.
M.v.h. Louise

Har 2 rexar, båda har hoppat 40 cm :3
Sanna har hoppat 87 cm högt här hemma samt 195 cm i längd.
Sen har jag en riktigt duktig liten obesläktad löwen hane på 2 år som har hoppat 75 cm högt samt 175 cm i längd. 
Wow allihopa! :) Alla små ninisar verkar ju jätteduktiga!! ;)

Maja har som högst hoppat 60 cm. Men inte på hinder utan upp i mmin säng :P.
/ Tilda
# 39
Tycker inte du att min katt är duktig^^?
M.v.h. Louise
#39 Jovisst ;) Men tråden handlar mer om just kaniner, kul inflik ändå :)
min kaniner piggelin av sävas, the big bozz och min gammla kanin huckleberryfinn hoppade 75cm
Wilma (dog 2010)= 70-80cm
Elvis (dog 2009)= 30cm (?)
Elliot= ca.40cm
Egon= 30cm
Jojje= 30cm
_Kram Evelina
_
#8 svenska rekordet är högre än 90 cm:)
Kolla denna länken Högst hoppande svensk kanin
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#46 de är 99 cm :)
Mina har hoppat:
Jag räknar inte med att hoppa över kompostgaller eller liknande eftersom de flesta kan hoppa över det.
Kajan: 65
Molly: 75 på tävling och 80 hemma :)
Bejkon: -
Bettan: -
Bossa -
Hera: - För ung
Tsunami: - Aldrig hoppas
Alex: 75
Pia är väl höjdstjränan här hemma :) Hon har hoppat 90 cm som högst ( och det vann hon cert på). På samma tävling fick vi även prova på Sverigerekordet vilket hon var väldigt väldigt nära på. Nästa gång så ;)
#47 om det inte kommit något nytt nyss, så är rekordet 97cm och inte 99cm ;)
#49 nej de svenska är 97, jag menade världsrekordet som är 99 :)
# jaha haha
trodde du menade svenska då #46 pratade om svenska rekordet ^^
Världsrekordet är faktiskt 99,5 cm om man ska vara petig ;)
mina tre har hoppat runt 45-50cm =)
/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård
♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥
#52 ouff de är stor skillnad ;)
Min kanin Nemi har hoppat nästa ur buren!
azzå hon var iden sen så när mina kompisar var där så hoppa hon så hon nästan kom ut!
min har hoppat 35 eller 40 :)

Jag har ingen riktigt ""klar" hoppare jyst nu..
Ingrid som är 11 månader har hoppat som högst 65cm ( Hon på bild, tror det är 50cm? ). Hon har enorm kapacitet, och tar inte ens i när hon hoppar, så tror mycket på henne. Hon har startat MSV. :)
Brynolf har nog nått sin kapacitet. För typ ett år sen hoppadfe han 50cm och det är rekord för han ;) Tränar mest på MSV & tävlar MSV.
Det är de kaninerna jag mest hoppar med, har nog en drös på lättnivå med. :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det högsta Elvis min kani h ar hoppat är 60 cm
men här är en film när han hoppar 55 cm :) kolla gärna på den :)
http://emmaskaninselar.blogg.se/
#0:
Jag har en liten gammal plutt på snart sju år som är väldigt aktiv och pigg. Han bor på en stor yta med staket som jag stänger på natten. Däremot så för jag fixa tak också då han hoppar över staketet.
Då började jag undra hur högt han hoppar, det visar sig vara 75,5 cm!!! Minst då eftersom det är hur högt själva staketet är men GUD!! Han är ju ändå snart sju år!
Men hon är superduktig!