Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 703 ggr
malinroth
0

Tokig kanin!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej hej alla kaninfolk :)

Köpte kanin för nån månad sen och hon e verkligen snäll och fin! Har aldrig vart med om socialare och påhittigare kanin. HOn kommer när man ropar på henne och har gjort det sen två dagar efter jag köpte henne, hon umgås väldigt mycket med vovven min och tror nog att hon e en hund..hon dricker tillochmed ur vattenskålen tilsammans med hunden :) Hon e dock väldigt hoppig, har henne alltid lös när jag är hemma men som sagt hon är överallt! Hon hoppar upp på borden och äter från fruktfaten hon hoppar upp i sängen och bokhyllllor och tom upp på skrivbordet…Har egentligen inte något emot att hon är där..det är bara det att jag är rädd att hon skadar sig, hur gör man för att tex hindra henne från att hoppa upp på skrivbordet? ibland mellanlandar hon på stolen men för nån vecka sen hoppade hon direkt från golvet och kom bara till kanten och ramlade ner och hade kunnat göra sig väldigt illa…

/Malin (ny här på forumet :)

FruMolin
0

Gud så söt hon är!

Jag har egentligen ingen aning om vad som fungerar. Min fröken får inte längre gå in i sovrummet eftersom att hon gräver ner sig och kissar i sängen (detta ständiga problem!) Men jag försöker säga NEJ med mörk röst, så att hon verkligen ska höra skillnad mot mitt vanliga jag och om hon då vänder så öser jag beröm över henne!                                                                                           Det kanske fungerar om hon reagerar på din röst, som hon gör när du ropar på henne och så!

Sen så började vi lyfta upp henne i soffan i istället för att hon själv hoppar upp som hon jämt gjorde förut. Vet inte varför vi började med det, men nu står hon istället nere vid kanten och hoppar lite på våra ben eller låter lite som för att "be om lov".                                                                                    Kanske låter knäppt, men det känns bättre än att hon ska klättra och ramla ner, vilket har hänt några gånger!

ciss
0

Otroligt söt kanin! Är det en löwen? :)

Jag tror precis som FruMolin att du kan säga NEJ med skarp och mörk röst, så att hon vet att du inte tycker om det hon gör. Beröm henne när hon vänder och hoppar ner. Annars vet jag inte vad ni kan göra om det inte funkar.

Vad mysigt att ha henne lös i lägenheten! Hade gärna velat det jag med, men jag har utekaniner, katter, marsvin och tja, massor av annat. (;

Lycka till med henne! Vad heter hon förresten?

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Jojsan
0

jättesöt nin! :) jag håller med övriga ;) men om det är något visst rum som hon inte får vara i kan man använda kompostgaller :)

Henni-Chan
0

Eller att stänga dörren :P

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

KajsaM
0

Välkommen Malin! :) Vilken buse du har ;) Håller med dom andra.

malinroth
0

Jepp det är en liten Löwen och hon heter Ahlberg =) Hon har faktist börjat förstå att hon inte får vara där men ser man henne inte så hoppar hon dit..hon hoppar ner direkt när man säger åt henne =) söt men hon hoppar fortfarande dit när man inte ser..men det löser sig säkert. Hon issar iaf inte varje gång hon är där det är jag glad för :) Tack för alla fina svar! Tjohej

twinnie
0

Liknar min kanin jättemycket till personlighet! Han är också överallt, att man är rädd att trampa på honom ;P Hoppar dock bara upp i soffan och ibland upp på vardagsrumsbordet. Vi tar ner honom direkt bara :)