frågpr
Har lite frågor, ska nog köpa en kanin, men såg att den var ute just nu. Det är väl för kallt för att bara ta in den nu? Kan man isåfall ha den ute i en gallerbur i stället? Tills det bivlit varamre och man kan ta in kaninen?
Det går inte att ha den ute i en vanlig gallerbur, då kaniner är väldigt känsliga för drag.
I sådana fall ska den "tätas" ordentligt på något vis, vilket blir en massa jobb.
hmm okey
undra hur jag ska göra då, då jag inte kan få hem ute buren som hon har… FInns ingen chans att kunna ta den på en buss =) hihi
Har du planerat detta med köp av kanin länge? Vet du hur mycket det kostar att ha kanin i månaden? Vilket ansvar du tar?
Det är mycket att fundera på, och om man är seriös och har funderat på detta länge så borde man ha pratat med ägaren och kommit överens.
Det bästa är ju att bygga en utebur. Buren får vara minst 100x50x50 gärna större, och det gäller alla dvärgraser! Billigast och bäst, då man får den som man vill.
Köper du kaninen ifrån en uppfödare eller? :)
ursäkta men jag vet nog vad jag ger mig in i….. Är inte en liten unge på 15 bast, utan mer en kvinna på 30 år.
Trodde att kaninen var inne kanin, men fick veta efteråt att den var ute… Nej en blocket annons.
Om du har ett svalare rum (garage/källare),kan den ju bo där i ngn v innan den flyttar in i husvärmen. Hur kallt är det där den bor nu? är det bara nga minusgrader typ -5 går det nog fint direkt. De brukar klara tempväxlingar från kallare till varma bra, ge rejält att dricka bara 
Kaniner är inte så känsliga som man tror. Du kan gott ta in den på en gång för nu har det varit så pass milt ute under en period (om du inte bor på ett himla kallt ställe).
Så länge du håller koll på kaninen första dygnet så att den inte blir överhettad så är det ingen fara, men som någon sa så är det ju bra om den kan få vara i ett lite svalare rum en period eller liknande.
Jag har tagit in flera utekaniner på vintarna, och alla har klarat sig galant.
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
#5 Förlåt! Herregud, jag kan väll inte spå fram att du är 30 och seriös? 40% av alla som köper kaniner är inte speciellt seriösa.
Om nu kaninen bor ute så kanske man kan, som föregående sagt, släppa in den i garaget. Eller om det kanske blir milt någon dag. Kaniner är som sagt inte såå känsliga, och klarar temperaturförändringar ganska bra. Håll koll på den bara!