Sår i/på örat?
Hej :)
I förrgår upptäckte jag konstiga små sår på Muffins öron. Ett på varje öra på utsidan och sen ett på varje sida i örat. Eller ja inte i. Visar en bild istället.
På utsidan är det skorpor eller så på men dom i är lite mer öppna ser det ut som. Jag har inte sett honom klia sig och hans öron är rena och fina. Inga missfärgningar alls. Först tänkte jag på om det var Nessie som hade bitit honom men hon kommer ju inte åt där i. Han verkar inte ha ont när jag kollar på det heller.
Någon som vet vad det kan vara? Om det är skabb borde han väl klia MYCKET och då blir det väl missfärgningar?
Men ska gå till en fd vetrinär och fråga imorgon på skolan hade jag tänkt. Så får jag se om hon vill kolla på honom eller något.
Men hoppas ni kan hjälpa mig om ni vet vad det kan vara. :)
Emma
När vi fick våran hane från omplacering hade han liknade, vi tror mest på att han hade rivit sig med tumklon då den va oklippt bra längd och sylvass!
MVH John
#1 Klippte klorna för inte så länge men kanske får trimma dom lite igen då :P Var och frågade vetrinären i skolan idag och hon sa att jag skulle avvakta och se om det blev bättre. :) Dom är ju helt rena och fina så känns ju inte som skabb eller något annat. Plus att såret är mitt på örat. :P
Emma