Transportera innekanin??
Jag har en resebur som jag brukar använda när vi åker någonstans, men nu när det e så kallt vad brukar ni ha i så de inte ska frysa?? 
kramar från Emma och Chewie 
Är din kanin utekanin? För isåfall behöver den inget varmt, då det är tillräckligt varmt med vinterpälsen och värmen i bilen. Dessutom kan det bli för varmt, så ha hellst inte på värme över huvudtaget i bilen.
Om den är innekanin, så kan du lägga in en fleecefilt, lite hö eller en matta. Om du har ca samma temperatur i bilen som inne, så går det utmärkt!
Jag har en innekanin, och en bil som tar evigheter få upp värmen i tyvärr. testat med fleecefilt, men han leker med den och tillslut ligger den i ena hörna, men har köpt en bäddmadrass till trasportburen som kanske hjälper någorlunda? 
#2 det är värt att prova iallfall, men kan du inte ta igång bilen lite tidigare så att den blir någorlunda varm sen?
du kan ju ta in fleecefilten ovanpå bädden även om han bara leker med den, den ger ju någorlunda värme ^^
A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på Rexkanin & Weight Pull..!
Jag åker ofta buss med min innekanin, så därför har min mamma sytt ett vindtätt fodral som jag kan dra över buren. På så sätt hålls värmen ganska bra i buren tills jag kommer in i bussen =)
När jag sitter i bussen så viker jag bara upp kortsidan där luckan till buren är, så kommer det in ny luft.
Är det riktigt kallt brukar jag proppa in sjukt mycket hö, så det blir som en smal gång i buren och sen sätter jag kaninen där. Oftast hinner hon inte riva ner min konstruktion förrän vi sitter i bussen =)
#3 Jo det kan man ju sjklart ha :)
Jo och sen blir han ju lite varmare av att leka med ^^
#4 Okej kan inte sy så första alternarivet kan bli lite svårt :)
Det med höet var väldigt smart, men eftersom han ska kastreras så kan han ju inte ha hö efteråt :/
Jag la in några handukar i transportburen till min innekanin när vi skulle på utställning :) Dels så håller hon värmen uppe genom att gräva i handukarna och dels tycker hon det är mysigt att ligga på när hon försöker hålla värmen. Mitt tips? är att som #3 sa om varmen i bilen och sedan någon handuk/filt i transportburen :) Se till så kaninen slipper vara i blåst också om det blåser alltså vänd buren bort ifrån det hållet om det skulle blåsa t.ex. påväg in i bilen :) Jag brukar låta min hona komma in och värma sig hos mig när vi sitter i bilen också ;) :D
Fleecefilt och handduk :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#5 Innan mamma hade sytt ett fodral så la jag en filt över buren så det skulle blåsa in mindre.
kom på nu också att pappa har gjort ordning ett liggunderlag som jag har i buren. Han har borrat fyra hål i transportburens botten och sen har han klippt i ordning ett liggunderlag så att det går upp ca 1 dm på varje långsida och även gjort hål i liggunderlaget. Sen har han stoppat in liggunderlaget i buren och satt fast det med fyra skruvar med tillhörande muttrar och brickor. Då blir det inte kallt underifrån, och det ger även lite skydd på sidorna. =)
Självklart går inte liggunderlaget så högt upp att det täcker lufthålen i buren =)
#4 Min mamma har också sytt ett fodral till den ena transportburen.
Har haft stor glädje av det. Hade en lucka man kunde knyta fast också, men blev inte så tätt att det det blev syrebrist. Superbra!
Men man kanske kan ta en filt, packa in transportburen i den (lite som om buren vore ett paket och filten ett omslagspapper) och sedan surra lite snöre/rep eller nåt runt så att filten sitter kvar runt buren? En flik av filten kanske kan få hänga ner framför luckan? Prova dig fram, jag tror att det skulle gå att få till nåt som funkar.
Ha ha, jag blev tungen att testa om min idé funkade. Inte blev det snyggt men jag tror det är användbart.
Man behöver ju inte ta rött satinband som jag gjorde, men det var vad jag hittade så där i alla hast.
Man kan säkert använda ett badlakan eller nåt annat tyg om man vill, jag tog en filt. Det enda jag inte gjort på bilderna är att klippa ett hål i tyget för handtaget, men det är ju lätt gjort.
Har bara virat in buren i filten, vikt upp överskottet så att det faller fram och blir ett skydd framför luckan. Och så snöre runt. Voila!
Görs med fördel innan man stoppar in kaninen…
#6 jo iofs kan man ju ta ut han i bilen med när bilen äntligen värmen e igång :)
#7 Jo kan man tack :)
#8 Okej det underlaget jag har går inte riktigt så högt men filt funkar ju :)
#9-11 Det ska jag nog använda mig av det var smart med filten virad och en liten lucka man kan vika upp :)
Tack alla för all hjälp 
Du kan också lägga in en liten petflaska med varmvatten i hos han, det värmer säkert om än inte så lång tid. Brukar lägga in flaskor med is till utekaninerna när det är riktigt varmt, borde funka omvänt också :)
#13 man kan ju iaf testa :) bara han inte bränner sig så :)
#14 Ja du bör ju inte ha kokhett vatten!
#15 nej det förstod jag :) Men bara tänkte att även ljummet vatten kan kännas för varmt när det e minus ute? :) eller fått det om bakfoten??
Eller också så är det bara att låta bilen stå på och gå en stund tills den blir varm? Ha i motorvärme så går det fortare eller ha en sån här som blåser värme i bilen? (kan inte komma på namnet) Det har iaf. jag. Alltid varmt i bilen när jag ska åka. Hatar att sitta i en kall bil!
#17 jo vi kan ju göra det inga problem egentligen, ac:n sätter ju igång efter ett tag, och man kan ju sätta igång bilen ett tag innan :)