Bra eller Dåligt!?
Är det bra eller dåligt att ha en hona och en hane i samma rum fast i olika burar!?
Känner dom glädje av att få en kompis i närheten?
Eller blir det bara jobbigt för dom då det är en annan kanin i samma rum fast av motsatta könet och som inte går att komma till?!
Jag fick nyss hem en hane så jag ställde hans bur ca 30-40 cm ifrån honans bur så dom fick se varandra..
När jag var upp och kikade till dom i mellan åt så drog jag burarna lite närmare varandra så dom fick snusa på varann och då såg det ut som om dom pussades :D
Men sen drog jag isär burarna igen så inget "oönskat" skulle ske :/
Igår hade han varit där inne bredvid honan i 3 dagar..
Honan började "grymta" och låta som en motor och börja gräva runt en massa i buren och när man stoppade ner handen i buren så sprang hon fram mot handen, nästan som en liten attack men hon bits inte..
Hanen började hoppa och stampa ner bakfötterna i mellan åt..
Blir dom bara frustrerade och irriterade att dom inte kan komma i närheten av varandra eller visar dom bara glädje!?
Jag drog i alla fall ut hanens bur till ett annat rum för å se ifall det skulle lugna ner sig..
Hanen har slutat att hopp-sparka men honan har inte slutat gräva runt (skendräktig?)
Jag gick upp nu för att låta hanen springa runt lite lös på golvet efter en stund var det han som började låta som en motor och började jaga mina fötter :D
Inga problem jag har min ena hona i samma bod som mina 2 hanar, går kanonbra (i separata burar såklart)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ser dina kaniner varandra?!
Du har inte märkt av något Konstigt beteende liknande som jag beskrev..?!
Mina blir mer aktiva att ha kontakt med andra kaniner.
MVH John
Jag har alltid haft kaniner i samma rum ihop och intill varandra. Nu har jag min hane i en bur och ovanpå hans bur bor min hona i en egen bur :P Det går hur bra som helst och märker ingen skillnad på dom heller.
Har haft två honor och två hanar i samma balkong också, i varsin bur.
Okej, så jag kan låta dem vara i samma rum bredvid varandra utan att dom blir stressade eller att det blir jobbigt för dem med all kärlek som sprudlar i luften.. haha ?
#5 Mja jag tycker att vissa kaniner, iaf. hanar blir stressade av varandra p.g.a ex. lukterna. Min hane kan bli det om dom ser varandra och kan nosa på varandra, iaf. i början, då skvätter han ibland osv. och när honan brunstar. När dom inte kan nosa på varandra (ex. när han bor under honan, när burarna står ovanpå varandra) då märks det ingen skillnad på han. Och då skvätter han inte ens.
Mina ser varandra ja, och inget annorlunda beteende på mina:D ena honan och ena hanen har burar bredvid varandra utan problem :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.