Hamstrar och kaniner ihop??
Fick en fråga om detta från en som hade kanin som undrade om man kunde ha en liten hamster i samma bur. Jag har faktiskt ingen koll på detta så jag tänkte jag frågar här :)
Tacksam för svar :)
kramar från Emma och Chewie 
det är inte att rekommendera hamstern lär bli ihjältrampad
säger precis som #1 att antingen blir den ihjältrampad eller kommer ut ur näten :O
tycker att en kanin ska antingen gå med kaniner eller få gå själva.
A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på Rexkanin & Weight Pull..!
Absolut inte, skulle jag vilja säga.
Dels kan kaninen göra hamstern illa, men även tvärtom om hamstern blir förbannad.
De har väldigt vassa tänder!
Nej, det är absolut inget att rekommendera. För det första är det helt onödigt då kaniner och hamstrar är två helt olika arter som inte har något utbyte av varandra, och för det andra är skaderisken alltför stor.
Dessutom ska hamstrar t.ex. inte ha hö (pga ohyrerisken samt att det kan skada deras kindpåsar), och ammoniakångorna som uppstår i en kaninbur (trots daglig städning) är knappast bra för en liten hamster. Hamstrar ska ha fröblandning som inte är bra för kaniner, och så vidare..
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
Absolut inte, som alla andra säger.
Okej då vet jag :) tack för hjälpen :)
Nej kan man inte=)
Vilket jag tycker är en självklarhet eftersom det är helt olika djur & storlek:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jo lite så jag tänkte med men kände de var bättre fråga, sen desutom så har många sina marsvin tillsammans med kanin och de e mindre och annorlunda djur?? 

Hade en kaninhona för många år sedan (som bodde i ett stall), och hon adopterade en musunge! Men nej, det hör inte direkt till vanligheten skulle jag tro :P
#8 Att ha marsvin och kanin rekommenderas inte heller. Framför allt inte ensamt marsvin tillsammans med kanin. Marsvin är flockdjur och en burkompis av samma art är livsviktigt för dem. Ett marsvin utan kompis är inget glatt marsvin och eftersom kanin och marsvin inte är samma art så har de inget utbyte av varandra. Jag tror inte kaninen får något utav en marsvinskompis heller.
//Emma
#10 Men vet uppfödare som har sina hankaniner tillsammans med ett marsvin så de ska få sällskap och de verkar inte lida av det, men jag har inte 100 koll på marsvin och hamstrar kan jag erkänna ^^
#11 Kolla marsvin.ifokus. Vet inte hur många trådar det finns där om marsvin och kaniner tillsammans ;-)
//Emma
#11 Anledningar till att inte ha marsvin & kanin ihop:
- Dem pratar inte samma språk
- De äter inte samma mat (kaniner ska inte ha så mycket grönsaker som marsvin ska äta, vissa grönsaker som man ger marsvin kan inte marsvin äta osv)
- Kaniner har starka bakben och kan lätt sparka ihjäl ett marsvin utan att mena det
- Marsvin måste gå med en artfrände, och det är inte en kanin=)
Ang hamster, så dvärghamster kan gå med andra dvärghamstrar MEN guldhamster en ensamlevande =)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Okej ska ta och göra det :)
Kaniner kan även bära på ett virus som marsvin kan dö av.
Det tycker jag är en tillräckligt bra anledning till att inte ha dom tillsammans. Om man inte nu tycker det är kul att se sina djur lida.
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se