Frukt & Grönt
Jag ger mina kaniner frukt & grönt varannan,vartrejde dag ungefär.
Efterssom att dom får mycket Motion också, så anser jag att det är viktigt.
Men jag ger dom bara av det jag vet att dom kan äta, tex Sallad, Gurka & Morötter.
Men jag har börjat tröttna lite på det och jag vågar inte ge dom något som jag inte vet säkert att det är bra för dom.
Så..
#Nämn all sorts frukt & grönt som kan göra en kanin sjuk eller som till och med kanske kan döda en kanin om den får för mycket av det ;s "kan vara bra att veta så att man inte ger dom något av det" :o
#och nämn all frukt & grönt som bra för kaninen och som kanske kan påvärka vissa saker possetivt tex pälsen, humöret eller något liknande?
Är tacksam för alla sorters svar =)
*tass avttryck* :)
Mina äter gladeligen allt jag ger dem ;D Morötter,Brocooli,selleri,rädisor,aubergine,squash,kålrot,gurka,små bitar tomat ibland och ärtor, allra helst när dom är kvar i skidan heter det så? hahaha noll koll känner jag :D
Sallad och vitkål ger jag dem inte då det är gasbildande. Hade en incident då grannbarnen ville vara snälla och ge kaninerna sallad. Slutade med att alla kaninerna fick diarré :S
I fruktväg så ger jag dem äpple,banan,mango,melon,vindruvor och ytterst sällan lite apelsin. Man ska ju vara försiktig med citrus frukter men jag tycker inte det gör något med en lite bit ibland dom älskar det :)
Avocado är alldeles för fett för kaniner så det ska man absolut inte ge men annars så går nog det mesta bra skulle jag tro :) Finns ju otroligt mycket mer än vad jag räknade upp men detta är vad mina kaniner brukar få :)
Här är en artikel jag skrivit, läs gärna den för den innehåller bra info som du säkert kan ta nytta av :)
Här är en annan bra artikel du kan kolla på:
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
okej , tack =)
finns trådar om det här inne, bara att söka :)
Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism