Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 3245 ggr
[_annaH]
0

Intervju

Gjorde en liten "intervju" på en djuraffär idag, lite för att se hur dom har det.

Just nu har ni 3 hanar i samma bur, särar ni på dom när dom blir könsmogna, om dom inte blir sålda?
Nej det gör vi inte, dom är här max 2veckor sen skickas dom tillbaka till uppfödaren o vill dom inte ha tillbaka så får dom tyvärr avlivas eftersom vi inte har burar så det räcker.

Varför köper ni in fler kaniner om ni inte har plats till alla?
Vi får helt enkelt chansa att dom blir sålda. Ibland blir alla sålda inom en vecka o ibland inte.

Vilken ålder köper ni in kaninungar?
Olika, beror på uppfödare vi köper ifrån, från 6v o uppåt.

Varför avlivar ni kaninerna istället för att ge dom nya burar?
Svarar ej på det.

Rekommenderar ni något bra foder till dom nya kaninägarna?
Vi brukar oftast inte rekommendera något utan det får dom bestämma själva.

Rekommenderar ni något alls när någon köper kanin?
Nej.

Varför inte?
Inte vår ensak..

Vet inte om man får lägga upp en intervju bara sådär.. Säg till isf :)

Intervjuade en djuraffär i närheten av mig, för att se hur den var oså. Fick inte dom svaren jag hade hoppats på.. Intervjuade han i ungefär 45 min o fler frågor va det, men väljer att inte lägga upp.

[h-malm]
0

Jaha det var ju trevliga svar "/

[TheoA]
0

Trevlig affär! Den jag köper på så har dom stora burar med en kanin i varje, man kan se kaninerna där i 1-2 månader ibland ^^

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
[_annaH]
0

Oj, jo blev väldigt besviken faktist! Man såg att dom hade plats i det rummet där djuren var. Buren med 2 honor var 100 bur o hanarna 120.

[Kaninlycka]
0

Ush och fy.

teddybaby
0

Man kan tycka att det borde finnas ett intresse för djur och för att öka kunskapen kring djur när man väljer att arbeta i djuraffär…