Kanin iFokus

Kanin

Etikettkullplanering
Läst 2123 ggr
MajaL
0

Nya årets planering

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är kullplaneringen för året uppe och en massa annat.

Jag söker några hanar att låna, ta gärna en titt in på hemsidan, kanske du har hanen som skulle passa?

www.majakanin.com

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Pylva
0

Har min Nisse, han träffar gärna tjejer ^^

Se min hemsida! :)

Loverabbits
0

Jag är Olivia som skickade ett medelande i din gästbok. Var bara tvungen att säga det… :)

Välkommen att besöka hemsidan: www.vassarnskaniner.weebly.com Hjärta

MajaL
0

#1 Han är jättefin! =)

Kan inte ta in lejonmanat dock.

Söker en korthårig eller rexpälsad hane. Helst stamtavla, dock ej ett måste.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

MajaL
0

#2 Okej. =)

Du är så varmt välkommen in i min gästbok och på hemsidan. FlörtGlad

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Johanna3
0

Hej!

Jag pratade med Louise på Tussilagons och hon sa att du också ville låna "Truls".. har är ju ursnygg!! Men lite fel färg för mig.. däremot funderar jag på att låna din "Bigge"? Jag brukar vanligtvis inte låna ut mina hanar.. men om jag har någon du vill låna kanske vi kunde göra ett byte? Jag har Svart, Egern och Havanna.. alla bär på wienertecknat dock..

Mvh Johanna

MajaL
0

#5 Hej!

Jaha det var du som också tänkt låna honom. =)

Inga problem, då lägger jag beslag på Trulle själv. ;)

Bigge lånar jag gärna ut. Vilken av dina honor? Han är en så trevlig liten kille! Han kan nog ha en lysande hopp-framtid också. Vill veta lite om din tanke med kullen också bara, annars är det inga problem. =)

Jag kan tänka mig ta Fahrenheit i utbyte annars. Men ev. kan Tristan passa någon av mina flickor. Jördis eventuellt. Lite fel bottenfärg har han ju dock.

Men det är vilket du känner passar dig bäst. :)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Johanna3
0

Syftet med att låna Bigge är att avla bort ifrån wienertecknat och få fram en bra enfärgat svart färg utan vita hårstrån!

Jag har funderat på vilken hona..

Zotnos fick ingen svart unge eller enfärgad öht utan bara Japan hela kullen nu i vinter.. Men Tristan som hon parades med är en stark Japan bärare!! Frågan är om Zotnos kan tänkas få några svarta enfärgade då? Jag vet inte så mycket om hennes bakgrund..

Xis fick 3 svarta enfärgade men hon är ju wienertecknad..

Bella ska vila till hösten.. Prisma och Pralina har jag andra planer för nu i vår..

Sedan har vi mina underbara små flickor Chelsea och Fame som är enfärgat svarta!! Dom är avelsklara i Juni.. Dem lånar jag hemskt gärna Bigge till! Men det är ju som sagt ett tag tills dess..

Mvh Johanna Glad

MajaL
0

Det låter ju toppen! =)

Ja vad vill du få för färger? Jag kan ju ev. ta en unge ur kullen om det blir japantecknat (alltså som betalning).

Zotnos lär få många svarta. Då de ju båda är svarta.

Xis får nog också en hel del svarta.

Chelsea och fame lär liksom Zotnos också få mestadels svarta. =)

Så svart blir det. =)

Det är smart att korsa svart+ svart, så det är dominant och på så vis kan slå ut ovälkomna anlag. =)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Johanna3
0

Då är ju Biggs aktuell iaf till sommaren med Chelsea och Fame!

Jag vill ju ha Svart eller Blått..

Jag ska ta mig en funderare ang Zotnos och Xis! Jag återkommer med svar! Glad

Mvh Johanna

MajaL
0

Xis är jag lite tveksam till om jag vill låna ut honom till. Om jag var du så skulle jag korsat in en winerfri korthårig först (alltså med Xis).

Jag är inte riktigt glad för att korsa med direkt winertecknade.

De andra är väl inte winertecknade, så det är ok. =)

Om ditt mål som sagt är att bli av med wineranlaget. Jag vill ju avla rent, även när jag lånar ut mina hanar. =)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Johanna3
0

Jo, jag är också ute efter renavel utan wiener.. men någonstans måste man ju börja.. Xis och Zotnos är ungefär lika.. även om Xis har tydligare teckning så är zotnos stickelhårig och båda får lika många wienertecknade ungar..

Då väntar jag till i sommar då Fame och Chelsea vuxit till sig innan jag lånar någon av dina hanar! Glad

MajaL
0

#11 Stickelhår behöver inte tyda på winerteckning. Det kan också innebära att kaninen helt enkelt inte avlats fram via renavlade svarta kaniner. Exempelvis om en förälder varit vit och den andra svart etc. Får de winertecknade så är det ju dock winerteckning.

Så winertecknade lånar jag helst inte ut till.

Jag skulle vilja tipsa dig om att korsa de som är winertecknade med en korthårig winerfri först, sedan spara en icke-winertecknad unge. Den kan vara winerfri och det är alltså okej att låna en hane till en sådan unge. =)

Ja visst måste man börja någonstans, men jag lånar inte ut till winertecknade, då blandar man bara in teckningen i de renavlade linjerna i onödan. Korsa som sagt med en korthårig först, så gör jag, även om det tar mer tid så är det värt det. =)

Japp, Chelsea och fame var väl dina egna som inte var winertecknade? Det går utmärkt! =)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

[vretenskaniner]
0

Jag har ju min Jaap :)

Ljusta
0

Vad synd att du bor så långt borta, men om du skulle åka norrut så får du låna min blå Dvvrex hane. Han är utställd och reggad på 92p och har gulanlag :)

Ljustadalens kaningård

MajaL
0

#13 Ja, det är ju viss besläkning samt lite långt borta egentligen. =/

#14 Ooo! Ska du nedåt landet så säg till mig i förväg! =P

Eller om du ska på utställning, för jag känner folk som åker runt på de flesta utställningarna.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se