Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 3778 ggr
Emelie
0

(K) Kastrerad hane

Efter mycket funderande så har jag kommit fram till att köpa en kastrerad hane att försöka ha ihop med min lejonhuvade hona som blev kvar efter jag slutade med min uppfödning.

Det är alltså viktigt att hanen redan är kastrerad, så att de kan få bo ihop så fort som möjligt. Ras önskemål är dvärgvädur eller holländare, men alla förslag är välkomna.

Ålder spelar absolut ingen roll men han ska såklart vara frisk och utan defekter. Gärna tam också.

Om ni har en go liten hane att erbjuda så maila mig gärna på emelie.tranberg@live.com eller här på sajten.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Emelie
0

Jag kanske ska tillägga att jag bor i Bålsta utanför Stockholm, men att transport burkar ordna sig.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

[Kaninlycka]
0

Ett tips? är att du söker efter en kastrerad omplaceringshane i ditt närområde, om det skulle vara så att den tilltänkta hanen och honan inte fungerar ihop. Dvs att du ber att få honom på prov först.

Stort lycka till!

Emelie
0

#2 Tack för tipset! :) Dock så får de bo i olika burar om de mot förmodan inte skulle funka ihop. Har ändå tänkt ett tag nu att jag bara vill ha en vanlig kelkanin.

ElinJL
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejhej, Jag har en dvärgvädur/hermelin här hemma som är kastrerad! :) Han är väll mellan 6 och 7år men är ändå väldigt pigg och gillar att röra på sig :)

Något du skulle vara intresserad av?

Det går att få med hans "tjej", dom bor ihop just nu och hon är renrasig dvärgvädur på 3 år :)

/Elin 
Medarbetare på Tävlingshundar

Blogg - http://eelliinnsaventyr.weebly.com

Emelie
0

#4 Jag har precis hittat en annan hane, men av det någon anledning inte skulle bli av så är jag mycket intresserad.

Dock bara av hanen, då han är tänkt som sällskap till min hona! :)

[Kaninlycka]
0

#5 Kul att du hittat din kelis nu, lycka till med honom!

Emelie
0

#6 Tack! :) Det lär dyka upp bilder på honom när han anlänt och fått göra sig hemma.